Klacht Direct Solutions: Direct Solutions: wil door dreigende taal geld van een niet bestaande vordering

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 305051
Gebruiker
JF van maurik
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Direct Solutions heeft mij 18 mei 2018 gebeld met het verzoek een bedrag van euro 179,40 te betalen. Op 18 mei 2018 heeft Direct Solutions mij ook een mail gestuurd waarin zij de gemaakte afspraken bevestigen. Tijdens het telefoongesprek heb ik zeer duidelijk aangegeven dat ik niet betaal. Ik heb nl geen kopie van de factuur gekregen, geen bedrijfsnaam. Alleen dat het ging om een telefonische aankoop, waarvan zij het bandje hadden, het oorspronkelijke bedrag van euro 75,- en ging om een factuur van januari 2016.
In die periode heb ik wel een aankoop gedaan, echter het bedrag is niet correct, de datum niet en bovendien heb ik een automatische incasso afgegeven. Het pakket heb ik terug gestuurd vanwege geen interesse. Het bedrag is niet geincasseerd, iets wat het bedrijf had kunnen doen. Van het bedrijf heb ik geen betalingsherinneringen gehad, er was en is geen openstaande post.

Ik heb Direct Solutions geantwoord dat er geen afspraak is gemaakt, dat zij een incassobemiddelsbedrijf zijn en dat hun handelswijze niet correct.

Een mail van deze strekking heb ik ook op hun site gestuurd.

De oplossing

ophouden met contact zoeken en dreigen met incasso afdelingen die hoge kosten in rekening brengen.

1 reactie

  1. Auteur
    JF van maurik
    Datum
    Zoals gezegd heb ik een bericht op de website van Direct Solutions gezet. Ik heb hier een automatisch bericht terug gekregen dat men mij een antwoord zal sturen. Nog niks gehoord.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JF van maurik
Datum
Uiteindelijke oplossing
Op de mail van Direct Solutions van 25 mei 2018 is geen reactie meer gekomen. Ik ga van het volgende uit: - Direct Solutions erkent dat zij mij ten onrechte geen benaderd aangezien er geen vordering is van een crediteur die nog steeds niet bekend is gemaakt en ik zo wie zo geen openstaande posten heb uit het jaar 2016; - Direct Solutions erkent dat ik geen wanbetaler ben; - Zij zullen op geen enkele manier met mij in contact treden, dit geldt ook voor hun opvolgers en andere met hun gelieerde bedrijven; - Mijn contactgegevens zullen uit het bestand van Direct Solutions gewist worden .
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Direct Solutions?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen