Klacht Direct Solutions: Dreigen met een deurwaarder voor een rekening van Benelux korting, waar ik helemaal niets vanaf weet

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 287404
Gebruiker
Versmissen1
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik kreeg vandaag een telefoontje van Direct Solutions BV dat ik een openstaande factuur zou hebben. Het oorspronkelijke bedrag was 94 euro en nu moest ik 182,40 betalen! Als ik dat niet deed zou er een deurwaarder langskomen. Het enige wat Direct Solutions me wilden vertellen was dat het om Benelux Korting ging die mij telefonisch hadden benaderd en waar ik iets gekocht zou hebben.
Ik wilde graag zelf even in contact komen met Benelux korting maar daar wilde ze niet aan meewerken.

Zelf ben ik op zoek gegaan naar rekeningen of aanmaningen van dit bedrijf, of van Direct solutions en ik krijg helemaal niks gevonden. Daarom vertrouwde ik het niet, en nadat ik even had gegoogled kwam ik op de site van radar en die vertelde me dat ze niet zomaar mogen dreigen met een deurwaarder. Hierna heb ik contact gezocht met mijn bank.

De oplossing

Op advies van de bank heb ik niet betaald. Direct solutions moet eerst met bewijs komen van mijn aankoop en de daarop volgende rekening en aanmaningen. Zodra ik dat ontvang kan ik altijd nog betalen, maar de kans is groot dat ik er niks meer van hoor. Ook benadrukt de bank mij dat er nooit gedreigd had mogen worden met een deurwaarder en dat ik me niet druk moest maken over de gevolgen. Zover was het namelijk nog lang niet. In mij reactie op de rekening van Direct solutions (die stuurde ze per mail n.a.v. het telefonische contact) heb ik aangegeven wat mijn bank mij adviseerde en dat ik al het overige contact graag over de mail wilde hebben (goede tip, alles zwart op wit!).

1 reactie

  1. Auteur
    Versmissen1
    Datum
    Nu we bijna een week verder zijn heb ik niets meer vernomen van Direct solutions, en Benelux korting lijkt helemaal niet meer te bestaan. Vooralsnog een goed advies van mijn bank, en ik raad dan ook iedereen aan om het eerst met zijn/haar bank te overleggen voordat je betaald.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Versmissen1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Direct Solutions?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen