Klacht Direct Wonen Verhuurmakelaars: Onduidelijke en ongewenste voorlichting

# 42029
Erwin Gaffel

Op een website kom ik een advertentie tegen voor de huur van een kamer. Via een linkje kom ik aan het telefoonnummer van Direct Wonen. Ja hoor, je kunt de kamer bij ons huren als je je maar inschrijft. We hebben nu een aanbieding waarmee je 6 maanden lang kamers kunt zoeken in onze database. En we gaan je helpen bij het zoeken naar een kamer, gaan mee bij de bezichtiging etc. Voor een jonge werknemer die net uit het buitenland komt is dit een buitenkansje. MAAR NIET HEUS. Zonder dat dit duidelijk op de website vermeld staat rekent dit bureau maar liefst een volle maand huur voor "bemiddelingskosten". Ook als je aangeeft dat je de kamer zelf hebt gevonden via een andere website en verder niet van plan bent van hun diensten gebruik te maken moet je deze kosten betalen. Dit lijkt op een onheuse wijze van handelen waarva alleen Direct Wonen de vruchten plukt. je maakt mij niet wijs dat zij eenzelfde vergoeding (of meer) ook van de verhuurder krijgen.

Dat een bemiddelaar een vergoeding vraagt aan degene die opdracht geeft tot het zoeken van huurders of het vinden van een woning is normaal. Dat zo'n bedrijf ook geld uit zakken klopt van mensen die alleen geïnteresseerd zijn in het huren van een woning die door hun aangeboden wordt klopt van geen kanten. Ik zou graag tot een overeenstemming willen komen zodat ik deze kamer kan gaan huren.

Direct Wonen Verhuurmakelaars
    Geachte heer Gaffel,U kunt uw schrijven richten aan huren@directwonen.nl. Zij zullen uw vraag z.s.m. beantwoorden.Met vriendelijke groet,Direct Wonen
    Erwin Gaffel
    Direct wonen tracht het voor elkaar te krijgen om de wijze waarop zij dit afhandeling niet via de Klachtenkompas te laten verlopen. Daar werk ik maar deels aan mee. Ik voldoe aan hun verzoek om rechtstreeks een mail te sturen maar zal al hun antwoorden en mijn reacties via Klachtenkompas in beeld blijven brengen.
    Direct Wonen Verhuurmakelaars
    Geachte heer Graffel,Wij zien uw schrijven graag tegemoet.Met vriendelijke groet,Direct Wonen
    Erwin Gaffel
    De onprofessionaliteit en ongeïnteresseerdheid van Direct Wonen blijkt uit hun reactie. "Zij zien mijn schrijven graag tegemoet" op 10 december om 08:32. Mijn schrijven is bij hen al in de bus gevallen op zondag de 8e om 12:00 uur. Ik heb hen een exacte kopie gestuurd van de klacht die ik hierboven heb geplaatst aan het aangegeven e-mail adres. Daarop tot nu toe geen enkele reactie ontvangen.

Erwin Gaffel

Ook een klacht indienen over Direct Wonen Verhuurmakelaars?