Klacht DirectSave: In een contructie met overstap energie getrokken door malafide Direct Save

P.H.J. Hendriks

Op do. 11 oktober benaderd door Direct Save: aanbod om te besparen. Gegevens gegeven en bandje ingesproken, maar met nadrukkelijk TENZIJ. Kreeg meteen daarna 9.43 u. een mail met 'aanmelding in goede orde ontvangen', bijlage met algemene voorwaarden direct save. Dezelfde dag 12.42 u. een mail teruggestuurd dat ik afzie van aanbod. 'Wens GEEN CONTRACT!'. Do. 11 oktober 12.52 u. meteen mail terug van DS: 'Helaas is dit niet mogelijk zonder enige opzegboete, omdat zowel wij als Direct Save als de energieleveran-cier geen bedenktijd hanteert. Mocht u alsnog willen afzien van dit contract zullen wij een opzegboete hanteren van € 750,00 excl. Btw en zal de leverancier voor u ook een opzegboete berekenen op basis van uw verbruik en uw resterende looptijd.'
Mijn antwoord dezelfde dag om 17.25 u.: 'Dit is onbehoorlijk gedrag!!
Door de medewerker is aangegeven dat dit een AANBOD is. Informatie. Ik heb daar enkele malen naar gevraagd.Ook op het bandje zult u horen dat ik een TENZIJ heb ingesproken.Dit is een schandalige gang van zaken.
Ik ga geen contract met u aan en zal ook geen boete betalen!'
GEEN ANTWOORD TERUG.
Mails gestuurd aan contact@onsaanbod.direct; administratie@directsave.nl;
contracten@directsave.nl, ook met aanvulling: 'Overigens staat in deze 'overeenkomst': Artikel 3 – Offertes en aanbiedingen
3.1 Alle offertes van DS zijn geheel vrijblijvend.
3.2 Offertes komen te vervallen indien zij door de Klant niet binnen twee weken na dagtekening van de offerte schriftelijk zijn aanvaard, tenzij op de overeenkomst anders vermeld.'
Buiten dat is hier sprake van oneerlijke voorlichting, zoals al beschreven in de vorige mail. Mensen worden misleid!!
Jurisprudentie geeft aan dat dit geen geldig contract kan zijn.'

GEEN ANTWOORD. Ik krijg steeds berichten: mails kunnen niet worden afgeleverd.. Diverse keren gebeld naar 030 227 26 59. GEEN REACTIE.
Zaterdag 19-10-2018
Later in de middag nog eens gebeld. Een stem: “Wadi Faroh”, daarna voicemail.
Ik heb in het kort mijn klacht ingesproken (kort gang van zaken, schandalige behandeling, ook niet rechtsgeldige overeenkomst, ik heb TENZIJ op bandje ingesproken. Ook geen contract gezien. Weer geëist een mail of reactie dat de ‘overeenkomst’ niet geldig is. Ga klacht neerleggen bij programma Kassa.'
GEEN REACTIE!

Rechtsbijstand. Hier kan geen sprake zijn van een 'contract' met 750 eu. boete.
Ik heb immers meteen dezelfde dag aangegeven GEEN deal te willen.
Dat is wel aangekomen, want daar is op gereageerd.

Wij vinden dat DirectSave hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over DirectSave?