Opgelost door Direktbank: afhandeling restschuld hypotheek

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 101077
Gebruiker
PatrickCoenen
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Ik heb een hypotheek bij de Direktbank. Wegens scheiding is de woning verkocht waarbij er een flinke restschuld is ontstaan. Voor verkoop akkoord van de bank heb ik 10-11-14 een mail gestuurd met de melding dat we de woning kunnen verkopen, passeerdatum 12-01-15 is. Ondanks meerdere telefoontjes kreeg ik vervolgens 22-12-14 een mail dat de vraag doorgezet was naar de juiste afdeling. Toen pas ging de bank eens kijken of de woning verkocht mocht worden, uiteindelijk 8-01-15 akkoord gekregen van de bank. Hierbij de melding dat voor de restschuld er nog contact opgenomen zou worden.

Ik ben nu 2 maanden verder maar heb nog niets vernomen. Na een eerder mail heb ik vorige week donderdag contact gezocht met de bank. Hierbij kreeg ik de melding dat dit inderdaad niet goed was en dat er die donderdag of vrijdag contact met mij opgenomen zou worden.
Inmiddels woensdag week later, nog geen nieuws. Ik heb zojuist weer gebeld, nog geen nieuws.

De oplossing

Ik wil snel duidelijkheid zodat ik verder plannen kan maken.

10 reacties

  1. Auteur
    Direktbank
    Datum
    Geachte heer Coenen, Vervelend om te horen dat u niet eerder bent benaderd. Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de betreffende afdeling. Zij geven aan dat u begin volgende week wordt gebeld. Met vriendelijke groet, Direktbank
  2. Auteur
    PatrickCoenen
    Datum
    Het is inmiddels woensdagmiddag en ik heb nog steeds niets vernomen. Ik had, gezien de reactie van de Direktbank, verwacht dat er uiterlijk gisteren contact met mij opgenomen zou worden. Graag zou ik willen weten wat de vervolgstappen zijn en wanneer er contact opgenomen wordt.
  3. Auteur
    Direktbank
    Datum
    Geachte heer Coenen, Ik heb u telefonisch proberen te bereiken. De betreffende afdeling zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Met vriendelijke groet,
    Direktbank
  4. Auteur
    PatrickCoenen
    Datum
    Ik heb helaas het telefoontje gemist. We zijn nu een week verder, is er een indicatie te geven wanneer de betreffende afdeling contact opneemt? Ik zou heel graag weten waar ik aan toe ben.
  5. Auteur
    Direktbank
    Datum
    Geachte heer Coenen, Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb de betreffende afdeling verzocht of zij u nogmaals willen benaderen. Tevens hebben wij gevraagd of zij een telefoonnummer voor u hebben zodat u zelf contact kunt opnemen met hen.Met vriendelijke groet,Direktbank
  6. Auteur
    PatrickCoenen
    Datum
    Goedemiddag. Ik heb tot op heden nog niets vernomen van de betreffende afdeling. Zou u kunnen aangeven wanneer ik een reactie kan verwachten?Met vriendelijke groet,Patrick
  7. Auteur
    Direktbank
    Datum
    Geachte heer Coenen, ik begrijp dat het erg vervelend is dat u nog niet bent gebeld. Ik heb nogmaals een terugbelverzoek naar mijn collega's verstuurd. Helaas kan ik geen indicatie geven over de termijn waar binnen u wordt teruggebeld. Met vriendelijke groet, Direktbank.
  8. Auteur
    PatrickCoenen
    Datum
    Goede morgen, ik ben helaas nog steeds niet terug gebeld. Heeft u voor mij misschien een telefoonnummer en contactpersoon zodat ik telefonisch contact kan zoeken?Ik begrijp dat er geen precieze datum afgegeven kan worden maar het is inmiddels ruim 3 maanden geleden dat de overdracht heeft plaatsgevonden.Met vriendelijke groet,Patrick
  9. Auteur
    Direktbank
    Datum
    Geachte heer Coenen, Wat vervelend dat u nog niet bent benaderd. Ik heb uw voicemail ingesproken u kunt telefonisch contact opnemen met de betreffende afdeling. Met vriendelijke groet, Direktbank
  10. Auteur
    PatrickCoenen
    Datum
    Er is uiteindelijk contact opgenomen en de afhandeling is nu verder in gang gezet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PatrickCoenen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Direktbank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen