Opgelost door Direktbank: Direktbank helpt mij niet kundig.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 129131
Gebruiker
Norge
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Omdat onze rentevaste periode afliep van onze hypotheek hebben wij een nieuw rentevoorstel ontvangen.
Dit moest voor 17 september binnen zijn bij Direktbank.
Het betreft een lening voor ons bedrijfspand (leningdeel III).
Ons pand staat te koop dus had gemaild of dit gevolgen zou hebben als ik de rente vast zou zetten op 5 jaar en we ons pand eerder zouden verkopen.
Ik kreeg geen antwoord op mijn email dus heb directbank gebeld.
Mij werd verteld aan de telefoon dat ik bij verkoop een boete zou krijgen omdat op dat moment de rentevasteperiode nog niet afgelopen was.
Op het moment dat ik de telefoon neerlegde kreeg ik een email van Menno Peters terug waarin staat dat verkoop van ons bedrijfspand boetevrij kan geschieden. Twee verschillende verhalen dus..... Ik weer Direktbank gebeld en hun dit verhaal uitgelegd.
Ook deze mevrouw vertelde mij dat het niet boetevrij was omdat het een bedrijfspand betreft en geen woonhuis, Menno Peters zou hier mee in de war zijn.

De oplossing

Ik heb nu het formulier rentevoorstel ingevuld en opgestuurd en de rente op variabel gezet omdat ik anders het risico loop een boete te krijgen.
Vervolgens krijg ik weer een mail van Menno Peters dat het echt boetevrij is als ons bedrijf verkocht wordt. Dus weer wordt iets anders verteld.
Wij hebben een beslissing gemaakt met grote financiële gevolgen maar of we hier goed aan gedaan hebben weten we nog steeds niet.
De inzenddatum is inmiddels verstreken en we zijn niet correct geïnformeerd en dat vind ik eigenlijk schandalig voor zo'n grote beslissing.

3 reacties

  1. Auteur
    Norge
    Datum
    Heb een uitgebreide reactie ontvangen van directbank. De meneer die mijn e-mails had beantwoord in bovenstaand verhaal heeft mij niet juist geïnformeerd.
    Excuses zijn mij aangeboden en het is keurig opgelost.
  2. Auteur
    Direktbank
    Datum
    Geachte heer De Vries,

    Ik heb u per e-mail geïnformeerd inzake deze klacht.

    Met vriendelijke groet,
    ^Roel
  3. Auteur
    Norge
    Datum
    Excuses aangeboden en keurig opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Norge
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Direktbank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen