Klacht Direktbank: Geen renteherziening, ondanks offerte, onjuiste incasso

JCB

Per 1-8-2014 is een nieuwe termijn ingegaan voor de rente van mijn (hypothecaire) lening, namelijk van 5,8 naar 2,9%. De bank incasseerde echter op 6 augustus het oude termijnbedrag. Telefonisch contact leverde de toezegging op voor correctie per volgende incasso. Op 1 september incasseerde de bank echter wederom het onjuiste (dubbele) bedrag. Ik heb dit laten storneren en Klantenservice diezelfde dag gemaild dat ik graag een juiste afhandeling wilde. Klantenservice berichtte op 2 september dat zij een 'spoedmail' naar de incasso-afdeling hebben gestuurd. Echter, de enige verdere reactie was een hernieuwde, onjuiste, incasso op 8 september. Ook deze liet ik storneren en berichtte 8 september Klantenservice hierover. Op 16 september nog eens een herinnering naar Klantenservice met de aankondiging dat ik bij onverhoopte stagnatie in de klachtafwikkeling de Consumentenbond zal vragen mij te helpen.
Op 27 september ontvang ik een automatische aanmaning.

Ik zou graag de door u geoffreerde renteherziening per 1 augustus 2014 zien ingevoerd in uw administratie.

JCB
    29-09 een telefoontje van Direktbank gehad met naam contactpersoon. De bank spreekt van een technische onvolkomenheid en streeft naar spoedige oplossing. Zal vermoedelijk niet lukken voor 1 oktober, dus ook dan weer onjuiste incasso. Wordt t.z.t. verrekend.
    Direktbank
    Wij hebben klant gesproken en de klacht is afghandeld.
    JCB
    Voor de goede orde: de klacht is op dit moment in behandeling bij de Direktbank. De bank rekent op een oplossing voor 1 november 2014 ((drie maanden na ingangsdatum renteherziening).
    JCB
    Op 1 oktober is wederom het onjuiste bedrag geïncasseerd. Ik beschouw dit voorlopig maar als betaling voor twee maanden in de verwachting dat de bank deze maand haar administratie op orde krijgt.
    JCB
    Op 11 oktober ontving ik van Direktbank wel een herinnering, automatisch aangemaakt, voor de (door mij gestorneerde) rentebetaling in september. In feite loop ik nu een maand voor!
    Als ik niet betaal wordt mijn dossier overgedragen aan de afdeling Bijzonder Beheer. Ik vind het nu al drie maanden bijzonder!!
    uiteindelijk na 4 maanden afgesloten

JCB

Ook een klacht indienen over Direktbank?