Klacht Direktbank: Geen renteherziening, ondanks offerte, onjuiste incasso

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 77829
Gebruiker
JCB
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Per 1-8-2014 is een nieuwe termijn ingegaan voor de rente van mijn (hypothecaire) lening, namelijk van 5,8 naar 2,9%. De bank incasseerde echter op 6 augustus het oude termijnbedrag. Telefonisch contact leverde de toezegging op voor correctie per volgende incasso. Op 1 september incasseerde de bank echter wederom het onjuiste (dubbele) bedrag. Ik heb dit laten storneren en Klantenservice diezelfde dag gemaild dat ik graag een juiste afhandeling wilde. Klantenservice berichtte op 2 september dat zij een 'spoedmail' naar de incasso-afdeling hebben gestuurd. Echter, de enige verdere reactie was een hernieuwde, onjuiste, incasso op 8 september. Ook deze liet ik storneren en berichtte 8 september Klantenservice hierover. Op 16 september nog eens een herinnering naar Klantenservice met de aankondiging dat ik bij onverhoopte stagnatie in de klachtafwikkeling de Consumentenbond zal vragen mij te helpen.
Op 27 september ontvang ik een automatische aanmaning.

De oplossing

Ik zou graag de door u geoffreerde renteherziening per 1 augustus 2014 zien ingevoerd in uw administratie.

6 reacties

  1. Auteur
    JCB
    Datum
    29-09 een telefoontje van Direktbank gehad met naam contactpersoon. De bank spreekt van een technische onvolkomenheid en streeft naar spoedige oplossing. Zal vermoedelijk niet lukken voor 1 oktober, dus ook dan weer onjuiste incasso. Wordt t.z.t. verrekend.
  2. Auteur
    Direktbank
    Datum
    Wij hebben klant gesproken en de klacht is afghandeld.
  3. Auteur
    JCB
    Datum
    Voor de goede orde: de klacht is op dit moment in behandeling bij de Direktbank. De bank rekent op een oplossing voor 1 november 2014 ((drie maanden na ingangsdatum renteherziening).
  4. Auteur
    JCB
    Datum
    Op 1 oktober is wederom het onjuiste bedrag geïncasseerd. Ik beschouw dit voorlopig maar als betaling voor twee maanden in de verwachting dat de bank deze maand haar administratie op orde krijgt.
  5. Auteur
    JCB
    Datum
    Op 11 oktober ontving ik van Direktbank wel een herinnering, automatisch aangemaakt, voor de (door mij gestorneerde) rentebetaling in september. In feite loop ik nu een maand voor!
    Als ik niet betaal wordt mijn dossier overgedragen aan de afdeling Bijzonder Beheer. Ik vind het nu al drie maanden bijzonder!!
  6. Auteur
    JCB
    Datum
    uiteindelijk na 4 maanden afgesloten

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JCB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Direktbank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen