Klacht Direktbank: Polisgelden verdwenen eindelijk verwerkt maar onduidelijkheid rentevergoeding

Klachtnummer
# 88847
Gebruiker
Johnny
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In april 2014 is de dienstverlening van ASR weer terug gegaan naar de Direktbank met alle gevolgen van dien.

Dit jaar eindelijk ontslag hoofdelijkheid ex voor elkaar gekregen, een eis was dat de polisgelden van de hypotheek welke in 2011 vrij kwamen in mindering op de hypotheek gebracht zouden worden. Alles heeft doorgang gevonden, behalve in mindering brengen polisgelden. Maar eens gaan bellen, blijkt dat ze de polisgelden kwijt waren!! Note bene bijna 7000 euro! (Dat schept vertrouwen, ze zijn geen kruidenier of zo...) Na veel mailen en bellen blijkt mijn geld nog bij de ASR te staan, Direktbank krijgt het niet voor elkaar de gelden over te krijgen naar hun, of ik dat even wil regelen (Lekker professioneel!). Een belletje met de ASR en binnen een week zijn de gelden naar Direktbank gegaan met een spontane rentevergoeding van de ASR, netjes! Direktbank wil het niet uitkeren. Rentevergoeding wel een paar tientjes, nu vraag ik hoe dat berekend is en krijg geen reactie meer.

De oplossing

Ik wil graag zien hoe de rentevergoeding berekend is en daarnaast lijkt het me fatsoenlijk in ieder geval een excuses en compensatie aan te bieden voor alle overlast die jullie hebben verzoorzaakt los van het aantal gespendeerde uren en vele telefoontjes omdat jullie maar niet in beweging komen!

2 reacties

  1. Auteur
    Direktbank
    Datum
    We hebben uw klacht in behandeling genomen en hebben u per e-mail hierover geïnformeerd.
  2. Auteur
    Johnny
    Datum
    Ik heb een mail ontvangen, helaas wordt op deze klacht niet inhoudelijk ingegaan (op de twee andere klachten wel). Deze staat dus nog open tevens het verzoek voor compensatie.

Ook een klacht indienen over Direktbank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen