Opgelost door Direktbank: uitbetaling/afhandeling vrijkomen beleggingsrekeningen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 74204
Gebruiker
Wim
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Wegens scheiding noodgedwongen huis moeten verkopen.
Restschuld tot gevolg.
Bij ASR en Reaal de beleggingsrekeningen opgevraagd om tijdens passeren van mijn huis, 07-07-'14, de afrekening te kunnen voldoen. 90% werd verrekend, het restant zou zsm op mijn rekening worden gestort. Daarom diende ik ca. 5000Euro uit eigen middelen bij te leggen. Door een flexibele houding van mijn makelaar ben ik er in geslaagd.
Ondertussen heb ik een ander huis gekocht en over een week krijg ik hiervan de sleutel.
Veel, heel veel telefoontjes en frustraties heeft het me gekost. Waar blijft mijn geld?!
Steeds opnieuw het zelfde verhaal aanhoren dat ze het erg vervelend voor me vinden, het bedrag niet terug kunnen vinden ondans dat dit al 14 dagen of langer geleden is overgemaakt etc. "We bellen u terug", heb ik wel tien maal te horen gekregen maar werd niet teruggebeld. Niemand lijkt in staat of bevoegd te zijn klanten adequaat te behandelen.

De oplossing

Vlottere afhandeling.
Tegemoetkoming in de materiele (verlies rente over twee maanden, telefoonkosten, tijd)) en immateriele kosten (ergernissen, opschuiven data notaris, uitstel van bealing makelaarskosten, herhaalde uitstel betaling bankgarantie, problemen krijgen van hypotheek, .....)

4 reacties

  1. Auteur
    Direktbank
    Datum
    De klant is op 1 september gebeld en het geld wat de klant tegoed had is op 1 september aan de klant overgemaakt. In het telefoongesprek gaf de klant aan tevreden te zijn dat het nu afgehandeld is. Hiermee is deze klacht voor ons afgehandeld.
  2. Auteur
    Wim
    Datum
    Het eindelijk hebben van mijn geld stemt me tevreden, natuurlijk.
    Ontevreden blijf ik over de hele gang van zaken, trage afhandeling en kosten welke ik hierdoor heb moeten maken.
    Hierover hoor ik niets terug van de Direktbank.
    Een genoegdoening zou op zijn plaats zijn.
  3. Auteur
    Direktbank
    Datum
    We hebben telefonisch contact gehad met de klant en zijn tot een oplossing gekomen. Dit wordt schriftelijk aan de klant bevestigd.
  4. Auteur
    Wim
    Datum
    Klacht naar tevredenheid en netjes opgelost

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Wim
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Direktbank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen