Klacht Ditistv.nl: Na 3 maanden nog steeds geen geld retour

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 174570
Gebruiker
ED
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Op 23 maart een pakketje retour gestuurd naar ditistv. Ik zou binnen 10 werkdagen mijn geld terug krijgen, dat zou dus 6 april moeten zijn. Het is nu 14 juni en heb nog steeds niets ontvangen. Heb inmiddels meerdere malen gebeld (duur!) en mailtjes gestuurd, maar er gebeurt niks. Zojuist weer gebeld en er is mij weer verteld dat ik binnen 14 dagen het geld retour moet krijgen.

Edit: ben nu 14 dagen verder, en nog steeds niets ontvangen. Wat te doen??

De oplossing

Zsm mijn geld retour

7 reacties

  1. Auteur
    Ditistv.nl
    Datum
    DIT is TV B.V.
    Wilhelminasingel 64
    6221BK Maastricht

    Maastricht, 23 augustus 2016

    Geachte mevrouw Dekkers,

    Tot onze grote spijt hebben wij moeten concluderen dat wij uw klacht nog niet hebben kunnen verwerken en afhandelen. Dit is niet correct en hier bieden wij onze oprechte excuses voor aan.

    Wij kunnen ons goed voorstellen dat DIT is TV in de afgelopen periode op z’n minst voor irritatie heeft gezorgd en uw consumentenvertrouwen heeft geschaad. Dit rekenen wij ons zeer aan.

    Achter ieder probleem schuilen excuses en oorzaken, maar wij kunnen ons voorstellen dat u hier niet op zit te wachten. En dat hoeft ook niet.

    Het enige dat telt is dat wij uw probleem zo snel mogelijk oplossen. De laatste periode hebben wij alle zeilen bijgezet en hebben wij onze bedrijfsvoering drastisch veranderd. Voor de laatste keer vragen wij uw geduld en verzoeken wij u ons maximaal 14 dagen de tijd te geven om uw probleem te verhelpen. Wij gaan uiteraard ons best doen om u eerder te helpen.

    Wellicht gelooft u niet in beloften, laat dan onze daden voor zich spreken.

    Met vriendelijke groet,

    DIT is TV B.V.
    Contactnummer: 0900 - 2010000 €1,- per gesprek

  2. Auteur
    ED
    Datum
    Eindelijk! Ik sta op het punt om aangifte te doen maar ik wacht nog 14 dagen. Mag ik ook een compensatie verwachten voor de ontelbare telefoontjes (a minimaal 1 euro per gesprek) met gigantische wachttijden?
  3. Auteur
    Ditistv.nl
    Datum
    Goedemorgen mevrouw Dekkers,

    Zojuist heb ik uw klacht bekeken en kan u mededelen dat uw terugbetaling gisteren, 23-8-2016 in orde is gemaakt. Graag hoor ik nog even of u het geld in goede orde heeft ontvangen.

    Als dit het geval is zou ik u vriendelijk willen verzoeken om uw klacht te verwijderen, aangezien we deze hebben kunnen afhandelen.

    Om nog terug te komen op uw gevraagde compensatie. Helaas kunnen wij u niet compenseren voor de gemaakte telefoonkosten. We hebben een telefoonnummer dat maar 1 euro per gesprek kost. Verder zijn we altijd gratis te bereiken via social media, zoals Facebook.

    Alvast bedankt en nog een prettige dag toegewenst.

    Met Vriendelijke Groet,

    Laura Lallie
    DIT is TV Serviceteam

    kopie: klacht 172322
  4. Auteur
    ED
    Datum
    Ik heb het geld ontvangen, exact 5 maanden na retourzending.
    Terugkomend op het compensatieverzoek: 'maar' 1 euro per gesprek zou ik niet durven zeggen als ik +- 8 keer heb moeten bellen. En geloof me dat ik andere manieren heb geprobeerd... Zonder resultaat. Bovendien zijn mijn eerste 2 telefoontjes naar een ander telnr geweest waar volgens mij 80 cent per minuut voor gevraagd werd! Al met al heeft het me zo'n 20-25 euro aan belkosten opgeleverd. Misschien nog eens een compensatie overwegen?
  5. Auteur
    ED
    Datum
    Is er inmiddels al nagedacht over een passende compensatie?
  6. Auteur
    Ditistv.nl
    Datum
    Beste mevrouw Dekkers,
    Bij dezen willen wij u nogmaals onze excuses aanbieden voor het ongemak dat u heeft gehad.

    U heeft langer dan u had verwacht en dan wij hadden gewild moeten wachten op uw omruiling. Ook heeft u onnodige telefoonkosten gemaakt door naar een van onze 0900 nummer te bellen. We begrijpen nu dat voor sommige klanten het niet duidelijk was dat wij een speciaal nummer hanteren voor klanten dat slechts € 1 per gesprek kost. Wij betreuren dit zeer. Dit hebben wij ook onze website verduidelijkt.

    Binnenkort zullen wij alle klanten die door onze leveranciersproblematiek te lang gewacht hebben, passend compenseren.

    Groet,

    Ralph
    Serviceteam DIT is TV
  7. Auteur
    ED
    Datum
    Geen compensatie ontvangen en bovendien niet gediend van het 'eigen schuld dikke bult' gevoel wat ik lees tussen de regels door.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ED
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Ditistv.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen