Opgelost door Ditistv.nl: Niet geleverde kastjes en ook geen geld terug ontvangen.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 182878
Gebruiker
MarcvanVeen
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Op 4 augustus heb ik 2 x DIT is TV Box 4K besteld en betaald. De actuele levertijd was toen 6 tot 8 werkdagen.

Op 25 augustus heb ik een klacht ingediend met het verzoek de order te annuleren en het bedrag van 198 euro terug te storten.

Ik kreeg als antwoord dat de kastjes worden verstuurd.

Nogmaals een klacht ingediend waarin ik toch echt de order wil annuleren, en toen kreeg ik als antwoord dat mijn klacht werd doorgezet naar de backoffice. Tot op de dag van vandaag niets gehoord.

Blij was ik verrast dat op Kassa van de Vara dit item werd besproken.

De oplossing

Geld terug op de rekening waarvan de betaling ook is gedaan.

198 euro op NL84INGB0002771641 t.n.v. L.I. Tijssen

8 reacties

  1. Auteur
    Ditistv.nl
    Datum
    DIT is TV B.V.
    Wilhelminasingel 64
    6221BK Maastricht

    Maastricht, 29 augustus 2016

    Geachte heer van Veen,

    Tot onze grote spijt hebben wij moeten concluderen dat wij uw aangegeven klacht nog niet hebben kunnen verwerken en afhandelen. Dit is niet correct en hier bieden wij onze oprechte excuses voor aan.

    Wij kunnen ons goed voorstellen dat DIT is TV in de afgelopen periode op z’n minst voor irritatie heeft gezorgd en uw consumentenvertrouwen heeft geschaad. Dit rekenen wij ons zeer aan.

    Achter ieder probleem schuilen excuses en oorzaken, maar wij kunnen ons voorstellen dat u hier niet op zit te wachten. En dat hoeft ook niet.

    Het enige dat telt is dat wij uw probleem zo snel mogelijk oplossen. De laatste periode hebben wij alle zeilen bijgezet en hebben wij onze bedrijfsvoering drastisch veranderd. Voor de laatste keer vragen wij uw geduld en verzoeken wij u ons maximaal 14 dagen de tijd te geven om uw probleem te verhelpen. Wij gaan uiteraard ons best doen om u eerder te helpen.

    Wellicht gelooft u niet in beloften, laat dan onze daden voor zich spreken.

    Met vriendelijke groet,

    DIT is TV B.V.
    Contactnummer: 0900 - 2010000 €1,- per gesprek

  2. Auteur
    MarcvanVeen
    Datum
    Beste DitisTV,

    Ik had via de uitzending van Vara KASSA al begrepen dat er een termijn van 14 dagen werd aangegeven om alle problemen op te lossen. Dat zou dus in mijn geval moeten betekenen dat de klacht uiterlijk 14 september 2016 zou moeten zijn opgelost.

    Natuurlijk is het voor DitisTV ook een vervelende situatie, maar het zou u sieren inderdaad de problemen te verhelpen.
  3. Auteur
    Ditistv.nl
    Datum
    Beste Marc,

    Dank voor uw vertrouwen. Wij zullen inderdaad voor deze termijn uw retour betaling verwerken.

    Nogmaals excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Laura Lallie
  4. Auteur
    MarcvanVeen
    Datum
    Beste medewerker van Dit is TV,

    Om deze klacht (aangezien hij nog niet is afgehandeld) op klachtenkompas open te houden moet ik reageren. Vandaar dit bericht.

    Als het goed is, heeft de terugbetaling plaatsgevonden binnen uw reactietermijn. Het is momenteel 5 september, dus binnen 9 dagen heeft restitutie (zoals jullie toezeggen) plaatsgevonden.

    Wel wil ik u meedelen dat de manier van communiceren (zowel via klachtenkompas, als via YouTube en mail) helder en duidelijk is. Complimenten.
  5. Auteur
    Ditistv.nl
    Datum
    Geachte heer Van Veen,

    Wij hebben vandaag uw order gecrediteerd. Dit betekent dat u binnen 2-3 werkdagen uw retourbetaling op uw rekening kunt ontvangen. Onze dank voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,

    Laura Lallie
  6. Auteur
    MarcvanVeen
    Datum
    Beste lezer,

    De klacht is helaas absoluut niet opgelost. Tot mijn verbazing kreeg ik niet de op 7-9 toegezegde restitutie van 198 euro. Wat blijkt, ik heb TOCH de kastjes ontvangen, terwijl ik juist geld terug wil. U snapt, ik zal pas de kastjes terugsturen zodra ik de restitutie inclusief verzendkosten op mijn rekening ontvang. Tevens waren de doosjes ook niet verzegeld, dus ben ik bang dat als ik ze terugstuur ik kan fluiten naar mijn geld. Graag dit maal serieus oplossen alstublieft.
  7. Auteur
    Ditistv.nl
    Datum
    Beste Marc,

    Op 10 september is uw retourbetaling verwerkt, dit betekent dat u deze vandaag uw rekening kunt verwachten. Per abuis is dan uw bestelling alsnog naar u verstuurt. Wij zouden het zeer op prijs stellen als u deze naar ons wilt terug sturen zodra u uw geld heeft ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Laura Lallie
  8. Auteur
    MarcvanVeen
    Datum
    De restitutie inderdaad ontvangen. De kastjes per abuis ook ontvangen. Deze zal ik voor het weekend retour sturen.
    Ik vind dat DitisTV de klacht meer dan netjes heeft opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MarcvanVeen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy