Klacht Ditzo: Ditzo blundert

Thawornpan

Op 3 maart heb ik via Independer een zorgverzekering aangevraagd bij Ditzo. Omdat ik per 1 maart verplicht verzekerd ben heb ik 1 maart opgegeven als ingangsdatum. Maar Ditzo stelt de ingangsdatum op 13 maart omdat men toen pas over aanvullende documentatie beschikte. Dat laatste is in flauwekul argument. Een ingangsdatum met terugwerkende kracht is geen probleem. Omdat de belastingdienst zorgtoeslag vaststelt per 1e van elke kalendermaand, krijg ik daarom over maart geen zorgtoeslag.
Verder is de klantenservice van Ditzo zeer slecht. Eerst wordt mijn klacht niet goed gelezen en krijg ik een niet-relevant antwoord. Daarna krijg ik steeds onzinantwoorden en wordt geprobeerd mij af te poeieren. Ik heb al uren aan deze kwestie besteed en tal van instanties gesproken. Zeer frustrerend. Het is duidelijk dat Ditzo heeft geblunderd.

Ditzo betaald mij de premie over maart terug of regelt met de belastingdienst dat ik alsnog de zorgtoeslag over maart krijg. Voor elke minuut die ik nog aan deze kwestie moet besteden krijg ik 50 cent vergoeding. Alle tijd en ellende die deze kwestie mij tot dusver geeft gekost zal Ditzo op gepaste wijze goed maken met mij.

Ditzo
    Ditzo heeft uw klacht in behandeling genomen. Vandaag sprak u inhoudelijk met onze klachtbehandelaar over de vervolgactie.
    Met vriendelijke groet, Ditzo
    Thawornpan
    Er is inderdaad gesproken, maar nog geen oplossing.
    Thawornpan
    Er is een stapje vooruit gezet, maar er moet nog veel meer gebeuren om alles goed op te lossen.
    Thawornpan
    Ditzo heeft de polis aangepast, maar laat onder meer een verzoek tot informatie onvoldoende beantwoord. Het wachten is op duidelijke en volledige informatie waar ik onder de AVG recht op heb. Frustrerend dat dit zo lang duurt. De klachtbehandelaar maakt een weinig competente indruk.
    Thawornpan
    Ditzo/ASR kwam met een e-mail die weer informatie bevat die onjuist is, of waarvan ik de juistheid betwijfel en die gemaakte fouten niet erkent. Ik zal navraag doen bij deskundigen en daarna reageren op de mail. Jammer dat deze kwestie zo lang duurt en moeizaam gaat.
    Ditzo
    Uw ervaring met Ditzo, dat u niet goed geholpen bent, was vervelend om te horen.
    Daarvoor boden wij u onze excuses aan.
    Als oplossing is de ingangsdatum van uw contract aangepast en gaf Ditzo aan u verdere uitleg over o.a. het verwerken van uw persoonsgegevens.
    Bent u het niet eens met ons standpunt dan kunt u terecht voor bemiddeling bij de Ombudsman Zorgverzekeringen (SKGZ).
    Vriendelijke groet, Ditzo

Thawornpan
Een jurist stelt dat Ditzo onrechtmatig handelt, dus tegen de wet. Verder blijft Ditzo maar arrogant onzin beweren over tal van onderwerpen, in plaats van de fouten te erkennen. Er is duidelijk erg veel grondig mis bij Ditzo (merk van ASR).

Ook een klacht indienen over Ditzo?