Opgelost door Ditzo: Dubbele kosten, daarna blokkering verzekering

P. de Bruijn

10-jan telefonisch verzekering laten vervallen + nieuwe afgesloten. 13-jan bevestigd.
18 april mail dat schadevrije jaren niet overeenkwamen en premie werd aangepast. In plaats van de overeengekomen € 23,56 p/mnd. werd € 112,55 (!) ingehouden.
Ik bel; mijn oude verzekering was niet geannuleerd, waardoor het aantal schadevrije jaren niet kon worden overgenomen. Excuses volgde en ik kon in overleg de laatste incasso van € 112,55 terugboeken.
Ik had daarna nog een tegoed € 241,26, maar moest wel binnen 14 dagen € 23,56 overmaken voor de "nieuwe", juiste polis anders verviel dekking(!).
€ 241,26 werd teruggeboekt, maar dubbel. Gevolgd door (terug)betalingsherinnering met dreiging tot verval van dekking.
€ 200,- teruggestort; de rest vind ik dat ik recht op heb, toegelicht per mail.
Inmiddels ook herinnering ontvangen voor € 23,56(+10 herinneringskosten) die reeds binnen 14 dagen was overgemaakt.
Dekking is vervallen na 20 april volgens Ditzo.

Verval van dekking terugdraaien, excuses in de vorm van compensatie.

Ditzo
    Wij hebben contact met u gehad over uw klacht. De dekking voor de auto is niet komen te vervallen en er staan nu geen betalingen meer open. Het proces van betalingen is zeker niet soepel verlopen en daarvoor bieden wij u onze excuses aan. Mede dankzij uw klacht gaan wij dit proces verbeteren. Om te voorkomen dat het ook bij andere klanten gebeurt.

Hebt u nog vragen, neemt u dan gerust contact met ons op.

Vriendelijke groeten,
    Marlene namens Ditzo
    P. de Bruijn
    Voor mij persoonlijk is de klacht juist afgehandeld. Jammer is dat de betalingsverwerking en uitstuur van betalingsherinneringen niet juist verloopt. Ditzo zou kijken of ze dit voor de rest van de klanten (en wellicht voor een identiek geval voor mijzelf in de toekomst) zouden aanpassen, zodat geen betalingsherinneringen en onterecht verval van dekking meer kan voorkomen in verband met niet verwerken van betalingen. Lijkt mij essentieel voor de toekomst van het bedrijf

Ook een klacht indienen over Ditzo?