Opgelost door Ditzo: incorrecte berekening van de schade vergoeding bij een DIZO reisverzekering

content Opgelost
F. Hall

Onlangs ben ik terug gekomen van een reis naar Vancouver en omstreken.
Bij aankomst op Schiphol bleek dat een wiel van mijn koffer is afgebroken.
De koffer heb ik 2 jaar geleden gekocht en heeft mij destijds € 120,00 gekost.
De reis verzekering heb ik bij DITZO afgesloten.
Dus de declaratie is ook naar DITZO gegaan.
DIZO hanteert een afschrijvingstermijn van 5 jaar.
Hier ben ik het om te beginnen al niet mee eens.
Verder willen zij mij met vage argumenten maar € 57,60 uitbetalen.
Uitgaande van de door DITZO gehanteerde afschrijvingstermijn zou dat minmaal € 72,00 moeten zijn.
Ik ga daarom niet akkoord met zowel de afschrijvingstermijn en het bedrag van € 72,00.
Het bedrag dat zij uiteindelijk aan mij willen betalen slaat helemaal nergens op.
Wellicht kunt mij hierbij helpen.

DITZO het juiste schade bedrag aan mij uit te keren.
Dus het bedrag waar ik recht op heb

Ditzo
    Wij hebben u vanmorgen telefonisch gesproken en uitgelegd waar wij onze schade-uitkering op hebben gebaseerd. Ondanks dat u geen aankoopnota kon overleggen, hebben wij besloten om u alsnog tegemoet te komen in de betaling van uw claim. Hierbij hebben wij uiteraard wel rekening gehouden met onze afschrijvingslijst. Deze lijst is ook op onze website terug te vinden. Als extra vorm van compensatie en ter waardering van u als klant, hebben wij u een waardebon toegestuurd. Hopelijk kunt u met de uitkering van uw schadeclaim én de waardebon alsnog een mooie nieuwe koffer uitzoeken. De bon ontvangt u morgen per post. Vriendelijke groet, Ditzo

F. Hall
verhoging van het vergoedingsbedrag plus een vvv bon voor het geleden ongemak klacht afhandeling was correct Dat mag ook vermeld worden

Ook een klacht indienen over ?