Opgelost door Ditzo: Onterecht proberen om premiegelden te incasseren - zo rolt Ditzo

# 72079
m1977

Ruim een jaar na opzegging uit ontevredenheid (juli 2013) komt Ditzo met een vermeende premie-achterstand aanzetten. Betaalbewijzen aan mijn kant spreken echter voor zich: alle verschuldigde gelden zijn betaald.

Ditzo wenst hierover niet te communiceren en heeft zelfs zonder verder contact geprobeerd om de gelden automatisch te incasseren. Deze transactie heb ik geblokkeerd en Ditzo daarbij aangegeven dat ik, indien zij het blijft proberen, ik een officiële klacht zou indienen.

Helaas is Ditzo ongevoelig voor mijn waarschuwing en tevens reageert zij niet op mijn overtuigende betaalbewijzen.

Inmiddels is de tweede aanmaning binnen. Betaal ik deze niet, dan wordt er een incassobureau ingeschakeld. Nu ben ik voor een incassobureau niet echt bang (en hoef dit sowieso niet te zijn aangezien er is betaald) en derhalve stel ik Ditzo hierdoor voor de keuze: of communiceren en de gegevens op de betaalbewijzen verwerken of zelf alle inmiddels gemaaktekosten betalen.

De gewenste oplossing houdt in dat Ditzo een haar werk gaat doen, wat betekent dat er een correcte administratie wordt gevoerd. Het willen incasseren van gelden waarop geen recht bestaat, is onacceptabel. Dit geldt ook voor het niet communiceren en gewoon botweg de eigen zin doordrijven.

Deze klacht heeft eerder op Klachtenkompas.nl gestaan. Het is ongeloofwaardig dat Ditzo hiervan niets weet; zij kiest ook nu bewust ervoor om níet te reageren teneinde onterecht gelden tekunnen incasseren.

Ditzo
    De klacht is in behandeling. Onze excuses dat wij niet eerder hebben gereageerd.Vriendelijke groet,
    Ditzo
    m1977
    Bijzondere situatie. In mijn positie als jurist heb ik gedreigd met verdere rechtsmaatregelen tegen Ditzo. Dit heb ik gisteren per e-mail, nogmaals met onderbouwende stukken, laten weten.Ditzo heeft heden per e-mail laten weten dat het openstaande bedrag is afgeboekt en dat ik haar niets meer ben verschuldigd.Ditzo is dus een partij, die je echt keihard moet aanpakken als je weet dat je in je recht staat. Doe je dit niet, dan wordt er een loopje met je genomen. Wees dus gewaarschuwd.
    m1977
    Klachtenkompas wil ik gewoon een goede beoordeling geven. Klachtenkompas is niet verantwoordelijk voor het feit dat de wederpartij zijnde Ditzo na driemaal pas een keer reageert. Van Klachtenkompas kan ik wellicht nogmaals gebruik maken. In het geval van Ditzo is het uiteraard een heel ander verhaal.

m1977

Ook een klacht indienen over Ditzo?