Klacht Ditzo: Onterecht proberen om premiegelden te incasseren - zo rolt Ditzo

Klachtnummer
# 70152
Gebruiker
m1977
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ruim een jaar na opzegging uit ontevredenheid (juli 2013) komt Ditzo met een vermeende premie-achterstand aanzetten. Betaalbewijzen aan mijn kant spreken echter voor zich: alle verschuldigde gelden zijn betaald.

Ditzo wenst hierover niet te communiceren en heeft zelfs zonder verder contact geprobeerd om de gelden automatisch te incasseren. Deze transactie heb ik geblokkeerd en Ditzo daarbij aangegeven dat ik, indien zij het blijft proberen, ik een officiële klacht zou indienen.

Helaas is Ditzo ongevoelig voor mijn waarschuwing en tevens reageert zij niet op mijn overtuigende betaalbewijzen.

Inmiddels is de tweede aanmaning binnen. Betaal ik deze niet, dan wordt er een incassobureau ingeschakeld. Nu ben ik voor een incassobureau niet echt bang (en hoef dit sowieso niet te zijn aangezien er is betaald) en derhalve stel ik Ditzo hierdoor voor de keuze: of communiceren en de gegevens op de betaalbewijzen verwerken of zelf alle inmiddels gemaaktekosten betalen.

De oplossing

De gewenste oplossing houdt in dat Ditzo een haar werk gaat doen, wat betekent dat er een correcte administratie wordt gevoerd. Het willen incasseren van gelden waarop geen recht bestaat, is onacceptabel. Dit geldt ook voor het niet communiceren en gewoon botweg de eigen zin doordrijven.

Deze klacht heeft eerder op Klachtenkompas.nl gestaan. Het is ongeloofwaardig dat Ditzo hiervan niets weet; zij kiest ook nu bewust ervoor om níet te reageren teneinde onterecht gelden tekunnen incasseren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Ditzo is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ditzo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen