Klacht Ditzo: Verkeerd informatie verstrekt
Details
De klacht
Telefonisch contact gehad over vergoeding door verzekering met Ditzo klantenservice (pechvogelverzekering aangevraagd in 2019, goedgekeurd.). Vraag: Is dit nog geldig of moet ik dit zelf betalen? Te horen gekregen van de meneer aan de lijn dat alles gedekt zou worden uit de pechvogelhulpverzekering tot 10.000 euro zolang het maar om hetzelfde letsel gaat.Niet veel later gaf de Fysio aan dat het niet vergoed ging worden. Contact gezocht met Ditzo, toen gaven ze aan dat wordt niet vergoed. Maar tot een jaar na aanvraag pechvogelverzekering.
Klacht ingediend, met daarbij tijdstip en datum van het telefoongesprek. Gedaan op 18-02. Binnen 10 dagen zou ik reactie krijgen. Vandaag op 19-03 reactie gekregen. Kort gezegd is de conclusie: Wij hebben het gesprek niet opgenomen dus kunnen niet bewijzen dat wij fout zitten. Heeft u zelf het gesprek opgenomen? Mevrouw gaf ook aan dat de bewijslast nu bij mij ligt. Omdat ze geen gesprek hebben gelden de algemene voorwaarden.
Ze konden geen coulance toepassen omdat ze het niet konden bewijzen, na mijn idee is dat geen coulance, maar moeten omdat het bewezen is.
Zelf heb ik dat gesprek niet opgenomen omdat je uitgaat van de kennis en kunde van Ditzo. Blijkbaar moet je zelf het gesprek opnemen.
Persoonlijk vindt ik dit de omgekeerde wereld, het feit dat ze niet vergoeden is niet het probleem. Maar daarom nam ik contact op, dan had ik zelf mijn zorgpakket kunnen opschalen zodat het wel vergoed zou worden.
De oplossing
Vergoeding zoals aangegeven door medewerker van Ditzo.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.