Klacht Ditzo: Verkeerd informatie verstrekt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 528643
Gebruiker
Gebruiker1589401287
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Telefonisch contact gehad over vergoeding door verzekering met Ditzo klantenservice (pechvogelverzekering aangevraagd in 2019, goedgekeurd.). Vraag: Is dit nog geldig of moet ik dit zelf betalen? Te horen gekregen van de meneer aan de lijn dat alles gedekt zou worden uit de pechvogelhulpverzekering tot 10.000 euro zolang het maar om hetzelfde letsel gaat.

Niet veel later gaf de Fysio aan dat het niet vergoed ging worden. Contact gezocht met Ditzo, toen gaven ze aan dat wordt niet vergoed. Maar tot een jaar na aanvraag pechvogelverzekering.

Klacht ingediend, met daarbij tijdstip en datum van het telefoongesprek. Gedaan op 18-02. Binnen 10 dagen zou ik reactie krijgen. Vandaag op 19-03 reactie gekregen. Kort gezegd is de conclusie: Wij hebben het gesprek niet opgenomen dus kunnen niet bewijzen dat wij fout zitten. Heeft u zelf het gesprek opgenomen? Mevrouw gaf ook aan dat de bewijslast nu bij mij ligt. Omdat ze geen gesprek hebben gelden de algemene voorwaarden.

Ze konden geen coulance toepassen omdat ze het niet konden bewijzen, na mijn idee is dat geen coulance, maar moeten omdat het bewezen is.

Zelf heb ik dat gesprek niet opgenomen omdat je uitgaat van de kennis en kunde van Ditzo. Blijkbaar moet je zelf het gesprek opnemen.

Persoonlijk vindt ik dit de omgekeerde wereld, het feit dat ze niet vergoeden is niet het probleem. Maar daarom nam ik contact op, dan had ik zelf mijn zorgpakket kunnen opschalen zodat het wel vergoed zou worden.

De oplossing

Vergoeding zoals aangegeven door medewerker van Ditzo.

2 reacties

  1. Auteur
    Gebruiker1589401287
    Datum
    Klacht speelt nog steeds.
  2. Auteur
    Ditzo
    Datum
    Onze klachtbehandelaar heeft met u gebeld om uw klacht te bespreken. Naar aanleiding van dit telefoongesprek heeft u van ons een schriftelijke reactie ontvangen. Heeft u daarover nog vragen, wilt u dan contact opnemen met uw klachtbehandelaar? Vriendelijke groeten, Ditzo

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gebruiker1589401287
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niet opgelost. Ditzo geeft aan dat ik zelf moet bewijzen wat er in het gesprek is gezegd. Verder geven ze ook aan dat er een fout is gemaakt en er geen spreksnotitie is opgenomen. De woorden van de Ditzo klachtenafdeling: U had zelf het gesprek moeten opnemen. Bewijslast ligt bij u en wij gaan van de onze algemene voorwaarden. Dus voor elke klant en potentiële klant. Als je belt met Ditzo gesprek opnemen! Anders kan je nul rechten ontlenen aan de verstrekte informatie.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Ditzo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen