Opgelost door Dixons : garantie?

Henk van Dam

Mijn dochter heeft na lang sparen een ipod touch gekocht bij Dixons in Emmeloord in februari 2013.. Ze was er heel erg zuinig op. Omdat Dixons 3 jaar garantie bood op Apple producten heeft ze de Ipod daar gekocht. In mei j.l. werkte de aan/uit knop niet meer goed en bracht ze hem naar Dixons. Mijn dochter had hem aangeleverd in de originele verpakking. Maar die kon ze retour nemen want Dixons had hun eigen verpakking. Begin juni kwam het reparatiecenter (Harmony Service Center) met een reactie. De ipod was heel erg beschadigd (valschade) en dit viel niet onder de garantie.
Ze stuurden foto's van de ipod van mijn dochter die heel erg beschadigd was (terwijl toen hij ingenomen werd op 23 mei de Dixons medewerker op het afgiftebewijs schreef dat er 0 grote en kleine beschadigingen waren). Hoe nu te handelen? Dit lijkt een set-up om onder de garantie uit te komen.

Een nieuwe ipod touch 16 Gb, omdat kennelijk tussen Dixons Emmeloord en het reparatiecenter zoveel schade is aangericht dat het niet verstandig is de huidige Ipod touch te repareren.

Wij vinden dat Dixons hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Dixons
    Geachte mevrouw van Dam - Oevering,Het spijt ons te vernemen dat de iPod van uw dochter defect is geraakt.
    Echter hebben wij in eerder correspondentie ons standpunt omtrent uw argument over eventuele transportschade inzake deze casus aan u kenbaar gemaakt.
    Daarom hebben wij u aangeboden een second opinion aan te vragen bij een door Apple erkende reparateur, dit aanbod blijft nog steeds van kracht.Hoe zeer wij het ook betreuren, meer kunnen wij helaas niet voor u betekenen. Als dat wel het geval had geweest, hadden wij dat zeker niet nagelaten.Met vriendelijke groet,Team Active Care - DixonsE: activecare@basgroup.nl
    Postbus 21460, 3001 AL, Rotterdam, The Netherlands
    Henk van Dam
    De valschade is nu onherroepelijk aanwezig dat zal Apple bevestigen. Belangrijker is: wanneer dit gebeurd is. Volgens ons en het afgiftebewijs van Dixons was de ipod nog zonder kleine en grote schade op 23 mei 2014. Volgens de foto's die Dixons gestuurd heeft is er duidelijk zichtbare schade. Vreemd dat een medewerker van Dixons dit NIET ziet. Opmerking van Dixons:Uw mededeling dat de medewerker geen schade op het formulier heeft gemeld, kan kloppen wellicht heeft deze er ook over heen gekeken

Henk van Dam

Ook een klacht indienen over Dixons ?