Klacht Dixons : I-pad mini kapot, valt niet onder garantie

Klachtnummer
# 93742
Gebruiker
RFoppen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

I-pad gekocht eind 2013. ging kapot en van Apple nieuwe gekregen in maart 2014. in december 2014 ligt i-pad aan de lader, wordt opeens heel heet en doet niets meer. Niet gevallen of anderszins beschadigd. Terug naar Dixons en ingeleverd. Van het reparatiecentrum gehoord dat het schade van buitenaf is en niet onder de garantie valt. Reparatiekosten zijn meer dan een nieuwe i-pad. Ik vind het onbehoorlijk dat de garantie niet meer geldt omdat het zogenaamd schade van buitenaf is. De service in de winkel is perfect, maar als het op garantie aankomt, laat Dixons het afweten. Apple gebeld en ook zij vinden het een vreemd verhaal.

De oplossing

Dixons biedt 3 jaar garantie op Appleproducten, dus ik zou graag zien dat Dixons mij een nieuwe Apple I-pad mini biedt. Of op z'n minst de i-pad kosteloos repareert.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Dixons hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Dixons
    Datum
    Geachte mevrouw Foppen,Allereerst vinden wij het vervelend dat uw iPad defect is geraakt.
    Graag zou ik u het e.e.a. willen verduidelijken m.b.t. de garantie van uw iPad.U hebt op 27-12-14 uw IPad in Dixons Harderwijk ingeleverd ter reparatie ( WRMA- 247015)). Na ontvangst van uw iPad op het Apple Repair Centre bleek dat de schade is ontstaan door externe oorzaak. Hierdoor vervalt de garantie op uw iPad, waardoor u een prijsopgave heeft mogen ontvangen. Bijkomend daarbij wordt in de garantievoorwaarden van Apple vermeldt dat de garantie vervalt indien er schade vanuit buitenaf is veroorzaakt. Dit kunt u ook teruglezen via http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-dutch-nl.html met vriendelijke groet,Team Active Care

Ook een klacht indienen over Dixons ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen