Klacht Dixons : Sony ereader defect na firmwareupdate

Klachtnummer
# 63990
Gebruiker
JH Kropf
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn goedwerkende Sony eReader TRS-T1 (2,5 jaar oud) is defect geraakt tijdens een firmware update. Het apparaat blijft hangen in het opstartscherm.
De update is volgens de regels gedaan (accu vol, stekker niet verwijderd tijdens de update, enz.) en is het defect dus veroorzaakt door verkeerde firmware.
Resetten volgens aanwijzingen van Sony en later Dixons hadden geen resultaat.
Dixons stuurt ons vervolgens naar huis met de mededeling dat er niets aan gedaan kan worden omdat de garantie is verlopen.
Mijns inziens is Dixons als leverancier aansprakelijk voor de schade.

De oplossing

Herstel van het product, dan wel vervanging.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Dixons hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Dixons
    Datum
    Geachte heer mevrouw Kropf,Wat jammer om te vernemen dat uw e-reader niet naar wens functioneert sinds u de laatste firmware update op het apparaat heeft uitgevoerd.
    Dixons hanteert een de garantie zoals deze door de producenten op haar producten worden vastgesteld. Dit betekend dat u 2 jaar garantie heeft op hardware fouten en niet op software matige issues.Wellicht kan Sony u op afstand voorzien van een goed werkende update. Heeft u hen al benaderd?http://services.sony.nl/support/nl/contacts/ebookMet vriendelijke groet,Team Active Care - Dixons
  2. Auteur
    JH Kropf
    Datum
    Als u eerst eens de klacht helemaal leest zal u zien dat Sony al geraadpleegd is. Zij adviseren alleen maar een duur reparatieonderzoek a 35 euro + verzendkosten en dan is het maar afwachten of er wat aan gedaan kan worden.
    Met vriendelijke groet,JH Kropf
  3. Auteur
    Dixons
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Kropf,Ik begrijp dat het vervelend zal zijn voor u, maar dan zou dat inderdaad een laatste optie zijn. Buiten de garantie is het goed mogelijk dat er een bijdrage gevraagd wordt voor onderzoek en/of reparatie van het toestel.Met vriendelijke groet,
    Team Active Care - Dixons

Ook een klacht indienen over Dixons ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen