Klacht Dixons (failliet): Belofte maakt schuld !

plancius

Leg een klacht neer wat betreft de belofte van snelle levering én het niet tijdig én juist informeren van mij als klant.
Ik bestelde op basis van 'volgende dag binnen 24 uur bezorgen' een interne harde schijf speciaal uitgezocht op voldoende voorraad om zeker te zijn dat ik de volgende dag over een vervangend ex. kon beschikken. Heb daarvoor een hogere prijs voor lief genomen.
Op de website werd geschermd met een voorraad - aantal van 18 stuks. De volgende dag niets ontvangen en einde dag mail gestuurd naar klantenservice.
Had geen zin om 20 ct. Per min. te betalen voor telefonisch contact m.b.t. niet nakomen beloften door Dixon. De mail werd dag erna beantwoord met: Product helaas niet op voorraad, kon niet worden aangegeven wanneer voorraad zou worden aangevuld !
Heb gevraagd waarom ik niet vanuit Dixon ben geïnformeerd dat product niet direct leverbaar was. Geen antwoord gekregen.

Aanpassen van website wat betreft de 'snelle 'levering / levering binnen 24 uur .

Dixons
    Geachte heer/mevrouw,Op 7 januari heeft u de order geplaats. Op het moment van uw bestelling was er in het magazijn helaas geen voorraad aanwezig. Ten tijde van uw bestelling had het door u bestelde product, een onbekende levertijd. Hierdoor is uw bestelling in backorder komen te staan. Dit houdt in dat wij uw bestelling gaan leveren zodra dit product weer voorradig is.
    U geeft aan dat het product voorradig was ten tijden van uw bestelling , dit klopt ook alleen was dit helaas de voorraad in een aantal winkels.
    Op 9 januari jl. hebben wij een nieuwe voorraad in ons magazijn mogen ontvangen en hebben wij direct de bestelling klaar gemaakt voor verzending. Uit onze administratie kunnen wij opmaken dat u het product inmiddels op 11 januari 2014 in ontvangst heeft mogen nemen.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Team Active CareActive Care
    Postbus 21460, 3001 AL, Rotterdam, The Netherlands
    T: +31 (0)10-85 11 815
    E: activecare@basgroup.nl
    plancius
    Dixon reageert niet naar de inhoud van de klacht.
    Als er op de website wordt beweerd dat er een levering binnen 24 uur plaatsvindt, moet zij dit ook kunnen waarmaken.
    Dus minimaal zorgen voor een correct voorraadbeheer.
    Anders de kreet van levering binnen 24 uur niet op de website handhaven.
    Dixons
    Als u op werkdagen voor 23:30 uur bestelt, wordt uw bestelling in principe de volgende dag bezorgd, mits alle producten op voorraad zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u eventueel kiezen voor een gratis deellevering. Producten die wel op voorraad zijn worden direct verstuurd. Kiest u voor vooruitbetalen dan wordt uw bestelling verstuurd, zodra wij uw betaling ontvangen hebben.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Active Care TeamActive Care
    Postbus 21460, 3001 AL, Rotterdam, The Netherlands
    T: +31 (0)10-85 11 815|
    plancius
    De crux bij beweringen zoals gedaan door Dixon naar 'levering volgende dag' vraagt naast een optimaal en up-to-date voorraadbeheer c.q. weergave daarvan op de website ook een directe terugkoppeling als er niet binnen de gesuggereerde termijn geleverd kan worden én een mogelijkheid de bestelling naar procedure stop te zetten. Zo wordt niet de suggestie gewekt dat de bestelling binnen 24 uur geleverd gaat worden.