Klacht Doetsreizen.nl: Verstrekken van onjuiste informatie om mijn restantbetaling binnen te krijgen.

sjamone#67

Op 5 juni had u uw restantbetaling moeten voldoen, maar wij hebben het bedrag niet van u ontvangen.

Ik krijg onderstaand bericht over mijn aanstaande reis van 17-07-2020.

"Op dit moment is er voor uw reis geen sprake van een reisverbod.
Dat betekent dat u en wij er van uit moeten gaan dat uw reis doorgaat en dat wij onze wederzijdse betalingsverplichtingen moeten vervullen."

Dit klopt niet omdat er voor Amerika (en andere bestemmingen buiten Europa) code Oranje is afgegeven door het ministerie van Buitenlandse zaken. Deze code geldt voor de gehele zomer. Zij willen mij dwingen om mijn restantbetaling te doen voor een reis die zij helemaal niet kunnen uitvoeren. Volgens de ANVR voorwaarden geldt er bij code Oranje dat de reis niet uitgevoerd kan worden en dat de klant recht heeft op volledige teruggave van zijn reissom.

Mijn reis in september 2020 omboeken naar 2021 (want dan zijn de vliegtarieven vast voor volgend jaar), een voucher geeft voor mijn aanbetaling en mij niet meer lastigvalt met aanmaningen e.d. Ook moeten zij stoppen met het verstrekken van onjuiste informatie aan klanten!
Het is veel te vrijblijvend, ik heb geen enkele reactiel gehad en dat kan blijkbaar.

sjamone#67
    Wel vreemd dat alle reizen naar Canada tm 31-07-2020 zijn geannuleerd maar de reizen naar Amerika gaan nog gewoon door. Dit volgens het advies van ANVR.
    sjamone#67
    Al 2 weken geen enkele reactie, wel vreemd.

Ook een klacht indienen over Doetsreizen.nl?