Klacht Doetsreizen.nl: Ze verklaren niet dat het totale bedrag van de voucher terug betaald wordt

A.M. Duif

Wij hebben bij Doetsreizen een Amerika-Canada-reis geboekt die geannuleerd is. Doets wil geen geld terugbetalen maar biedt een voucher aan. Bij de voorwaarden van deze voucher staat op de website (https://www.doetsreizen.nl/voorwaarden-corona-voucher) dat de besteding van het Doets Reizen Corona-voucher kan worden beperkt tot leveranciers van de oorspronkelijk reis. Omdat ik dit geen redelijke voorwaarde vind, heb ik de coucher onder protest geaccepeteerd onder de voorwaarde dat ik een schriftelijke verklaring krijg dat het gehele voucherbedrag bij niet besteden automatisch zal worden teruggestort op mijn rekening. Doets geeft geen gehoor aan deze voorwaarde maar stuurt wel een voucher waarbij de voorwaarden niet duidelijk vermeld worden, maar alleen een link naar hun website is vermeld. Bovendien laat Doets weten dat ik over een half jaar geld kan terugvragen (ze vermelden niet hoeveel ik dan terugkrijg) maar dat ze het bedrag niet automatisch zullen terugstorten. Ze blijven uiterst schimmig doen en doen geen concrete uitspraken.
Ik vind dit om de volgende redenen niet acceptabel:
- Doets vermeldt geen voorwaarden op het voucher maar verwijzen slechts naar hun website
- Doets kan ieder moment de voorwaarden op hun website aanpassen; er is geen enkel bewijs
- Doets belooft niet dat het totale voucher bedrag terugbetaald wordt wanneer de voucher niet gebruikt wordt
- De clausule over de leveranciers van de oorspronkelijke reis geeft Doets de mogelijkheid om vrijwel het gehele bedrag niet te retourneren; deze voorwaarde vind ik daarom onredelijk
- Doets stort het bedrag niet automatisch terug, maar ik moet erom vragen
- Doets geeft niet aan dat ze het bedrag terug zullen storten en zeggen dat wij het terug mogen vragen. Dat suggereert sterk dat ze niet van plan zijn om te betalen.

Een verklaring afgeven dat het totale voucherbedrag automatisch wordt teruggestort vóór het einde van de looptijd wanneer de voucher niet wordt gebruikt.

Ook een klacht indienen over Doetsreizen.nl?