Klacht Domica: Afgezet door Domica bij afhandeling opzegging huur

Yvonne

Recent heb ik mijn huur opgezegd. De vloerbedekking op de trap was door de kat op een aantal treden beschadigd. De vloerbedekking was echter ook 10 jaar oud en aftans. De huurbaas wilde 200 van de 660 euro nieuwprijs van mij hebben.

Dit vind ik zelf niet reëel, er is immers een redelijke termijn waarbinnen spullen afgeschreven zijn. Ik heb een tegenvoorstel gedaan van 120 euro maar dat werd niet serieus genomen. Onder protest moest ik akkoord gaan, anders kreeg ik het overige deel van 1000 euro borg niet terug.

Tweede akkefietje is dat Domica mij vroeg drie dagen eerder uit het huis te gaan. Heb ik aan meegewerkt en nu achteraf krijg ik geen restitutie op de betaalde huur. Ik deed de volgende huurder een plezier was hun verweer, maar met de volgende bewoner heb ik nooit hierover afspraken gemaakt.
Kortom, ik ben op meerdere punten geflest door Domica en wil graag een faire behandeling als klant.

- een reëlere schadevergoeding voor vloerbedekking die 8-10 jaar oud is. 10% per jaar afschrijven, bij 8 jaar oud 20% nieuwprijs, na 10 jaar niets meer.
- mijn drie dagen teveel betaalde huur van Domica terug

Domica is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Domica?