Klacht Domica: Afspraken niet nakomen, onrechtgeldige contracten, onbewoonbare huizen

Geurten

Domica bied huizen te huur die niet verhuurd mogen worden (zoals. bv. vakantieparken) waardoor de huurder en verhuurder boetes krijgen van de gemeente en huurder middels dwangsom gedwongen wordt weg te gaan.

Afspraken worden niet nagekomen, zelfs niet als ze in het contract staan. Zodra het bedrijf het geld binnen heeft van de huurder en verhuurder, stopt alle service en wordt niks meer gedaan; "de buit is binnen".

Het bedrijf stuurt na prijsafspraak gemaakt te hebben ineens hogere rekeningen waar extra kosten bij komen en ineens extra BTW wordt bijgeteld (wettelijk strafbaar).

Aan verhuurders wordt vaak geen huur overgemaakt met als redenen "vergeten, storing, is onderweg enz." terwijl huurders op tijd betalen.

Het bedrijf onttrekt zich aan verantwoordelijkheid door zich buiten het contract te houden en de verhuurder / huurder direct te koppelen. Daarbij pogen ze de huurder en verhuurder tegen elkaar uit te spelen door te claimen dat het de schuld/verantwoordelijkheid is van de 1 of de ander.

Meerdere mensen krijgen hun borg niet en moeten dit gerechtelijk afdwingen. Domica gebruikt de borg als een dwangmiddel om onder afspraken uit te komen "als u het daar niet mee eens bent krijgt u de borg niet" - of om energienotas hoger uit te laten vallen.

De communicatie is zeer slecht en buitegewoon brutaal, als er al iets gecommuniceerd wordt.

Afspraken nakomen, gedupeerden compenseren, aan de wet houden en stoppen met fraude.

Domica
    Geachte heer van Geurten,

we hebben elkaar zojuist even telefonisch besproken. Als eerste betreuren wij dat u deze ervaring heeft met onze vestiging in Hilversum. Domiac Hilversum herkend zich ook niet in dit verhaal. We hebben samen besproken dat we de mogelijkheid gaan bekijken om even bij elkaar te komen zodat we kunnen kijken naar een passende oplossen. we houden dus even contact
    Domica
    Geachte heer van Geurten,

Geachte directie Domica,

Vooralsnog wacht ik op uw contact om een afspraak te maken teneinde deze kwestie te bespreken. Ik vindt het treurig dat Domica Hilversum dit 'ontkent', immers de waarheid staat zowel op hun site als op papier. Op zowel de site van Domica Almere als Domica Hilversum staan huizen te huur aangeboden die niet verhuurd mogen (en kunnen) worden. Ik hoop er snel met u uit te komen en te voorkomen dat meer mensen de dupe worden van deze praktijken.

Vriendelijke groet
    Geurten
    Helaas niks meer vernomen van Domica.

Ook een klacht indienen over Domica?