Klacht Domica: Dubbel courtage

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 48561
Gebruiker
H
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Wij zijn sinds 01-12-2013 verhuisd naar een huis dat te huur staat vanwege het niet kunnen verkopen er van c.q. de leegstandswet.

Dit ging via de makelaar Domica die hier 2x maand huur en btw voor vroeg. Echter kwamen wij er achter dat verhuurder ook een gedeelte van de huur moest betalen en nu elke maand een x bedrag aan Domica betaald.
Dit is na ons eigen onderzoek via de wet verboden gezien ze ingehuurd zijn door verhuurder. En dus twee heren dienen.

Wij hebben hen daarop gemaild en aangeven dat wij de onwettelijk betaalde courtage terug eisten.
Hierop kwam geen antwoord waarop wij nogmaals in een mail hieraan gerefereerd hebben. (let op ze mailden wel over andere zaken)
Daarop hebben wij een aangetekende brief gestuurd. Echter ook geen reactie.
Nu komt het er dus op neer dat wij ook nog eens het weinige geld dat wij hebben moeten besteden aan een advocaat (die kost met weinig vermogen toch €180,-) en eigenlijk hopen ze gewoon dat het dood bloed.

De oplossing

Wij willen graag onze courtage terug (€730,-)
En indien het lang duurt ook al extra kosten die wij maken.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Domica is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    H
    Datum
    rechtzaak gewonnen en nog steeds niet alles terug

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Domica?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen