Klacht DP Audio: Werkzaamheden vermeld op factuur niet, of niet voldoende uitgevoerd.

Aernauth

Werkzaamheden die zijn gefactureerd zijn niet of onvoldoende uitgevoerd.

De genoemde punten op de factuur daadwerkelijk uitvoeren en testen of het reeds overgemaakte factuurbedrag terugstorten.

DP Audio
    Antwoord op de reactie van Arnoud Schipper, Monarda 7, 3317 HL Dordrecht over Philips 22RH732/00Z receiver

Alle punten zijn naar eer en geweten uitgevoerd. Alles is zeer nauwkeurig afgeregeld volgens de als bijlage bijgevoegde originele service manual, maar componenten en met name oude apparaten hebben grote afwijkingen in componenten. Een afstemnaald zal nooit exact op de juiste frequentie staan. Een heel oud apparaat van 44 jaar oud dat in extreem slechte krakende en storende staat ter reparatie aangeboden werd en eigenlijk gerecycled had moeten worden is weer bijna perfect werkend gemaakt. Ook zijn er storingen gerepareerd die de klant zelf niet was opgevallen en ook niet door de klant waren opgegeven. De ontvangst is heel nauwkeurig met de juiste goed werkende apparatuur opnieuw afgeregeld. De lampjes zijn niet berekend op de factuur en heeft de klant er zo gratis bij gekregen, toevallig branden 2 gloeilampjes iets zwakker. We hebben voor 10 uur werk inclusief materialen zelfs maar E250,- berekend en dus zelfs meer dan 5 uur gratis voor deze klant gewerkt om alles zo goed mogelijk te maken. De klant heeft een gigantische tegemoetkoming gekregen dat wij 5 uur gratis voor hem gewerkt hebben. Na de reparatie heeft de receiver meerdere dagen aangestaan en is heel lang getest. De receiver gaf tijdens de lange duurtest zeer goed geluid en kon heel gevoelig ontvangen. De LW band gaf met de meetzender perfect en zuiver geluid waarbij het geluid nog steeds zeer goed was bij een heel zwak signaal. Door atmosferische storingen stoort LW altijd. De frequentieaanduiding was goed met een kleine toegestane FM afwijking op de schaal wat ver binnen de toleranties zit van een normale tuner met schaalaanduiding.

Tevens is deze receiver al eerder door een ander gerepareerd die veel solderingen zeer slecht heeft gesoldeerd, dat het apparaat en de kast diverse schroeven mist en ook dat diverse schroeven doordraaiden. Wij moeten dan maar alles oplossen en krijgen direct de schuld als een klant iets niet goed genoeg vindt. Iedere monteur heeft een bepaalde nauwkeurigheid waar er altijd wel een super goede andere monteur op de wereld is die iets nog net iets nauwkeuriger kan doen. Wij hebben ons werk heel goed en nauwkeurig gedaan en ons uiterste best gedaan om het zo goed mogelijk te doen. Als een klant het geld terug eist dan is dat een vorm van afdreigen. Afdreigen is verboden bij de Nederlandse wet. Monteurs zijn geen slaven en ook geen perfecte robots die alles altijd perfect doen. Mocht er na een reparatie iets anders kapot gegaan zijn, dan is dat wel een nieuwe storing die betaald moet worden door de klant. Het gaat hier om een extreem kritische klant die over de allerkleinste dingen klaagt waar een reparatiebedrijf niets aan kan doen en meer verwacht van een apparaat wat het niet meer kan door de staat van het apparaat en de componenten. Elektronische componenten komen met minimaal 10-20% afwijking uit een fabriek. Afwijkingen kunnen ook zelfs tot 50% of soms nog meer door een fabriek gespecificeerd worden. Als oude onderdelen nog meer afwijking hebben en die onderdelen niet meer leverbaar zijn, kunnen diverse onderdelen door een monteur zo goed mogelijk gerepareerd worden of dat een apparaat zo nauwkeurig mogelijk afgeregeld wordt zodat het apparaat toch heel goed weer kan werken. Als het uiterste uit een apparaat van 44 jaar oud gehaald is, dan kan het apparaat niet nog beter worden. Wij hebben ons werk goed en nauwkeurig uitgevoerd en ons uiterste best gedaan om het zo goed mogelijk te doen.

Aernauth
Uiteindelijke oplossing Geen oplossing geboden, klacht wordt door bedrijf niet serieus genomen.