Klacht DPD Pakketservice: Afgeleverd bij pickup point zonder aanbieding bij aflever adres

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 164247
Gebruiker
VRSM
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Mijn pakket is afgeleverd bij een pickup point zonder dat het pakket is aangeboden bij het correcte aflever adres. DPD weigert het pakket nogmaals juist aan te bieden vanwege hun beleid dat een pakket slechts 1 x wordt aangeboden, ongeacht of dit bij het juiste adres gebeurt ja of nee.

De oplossing

Nogmaals aanbieden bij het JUISTE adres.

7 reacties

  1. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Beste Wouter,
    Bedankt voor je bericht. Zoals ik ook al op Facebook aan heb gegeven, het is erg vervelend dat je je pakket niet hebt ontvangen. Het klopt inderdaad dat wij na een 1e niet gelukte afleverpoging het pakket naar een parcelshop brengen en als het daar eenmaal is, kunnen we het niet meer terug draaien.
    Inmiddels heb ik ook terugkoppeling van onze transportafdeling en uit de gps data blijkt dat de chauffeur echt is langs geweest. Excuses voor het ongemak!
    Groet Hanneke
  2. Auteur
    VRSM
    Datum
    Jullie lijken de klacht niet te begrijpen. Natuurlijk lijkt het op de GPS van de chauffeur alsof hij langs is geweest. Je mag en kan nu eenmaal niet met een voertuig het park in rijden. Die GPS bewijst helemaal niets. Nogmaals 4 - 3 is niet hetzelfde als 4 - C. Ik verwacht een correcte aanbieding op nummer 4 - C.
  3. Auteur
    VRSM
    Datum
    Sterker nog; die GPS bewijst alleen maar dat hij bij het VERKEERDE adres heeft gestaan. 4C is namelijk op een andere locatie.
  4. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Hallo Wouter,
    We begrijpen de klacht zeker wel, we kunnen het echter niet meer veranderen als het bij de parcelshop ligt. Ik hoor dat je net met mijn collega van de klantenservice hebt gesproken en dat ze jou het advies heeft gegeven om contact op te nemen met de verzender. Deze kan het pakket terug laten halen en weer bij jou laten bezorgen.
    Groet Hanneke
  5. Auteur
    VRSM
    Datum
    Te belachelijk voor woorden dat als DPD een fout maakt, de oplossing bij mij moet komen te liggen.

    Die hele terugroep actie gaat natuurlijk veel te lang duren. Ik mag aannemen dat ik met een ID bewijs het pakket kan gaan ophalen aangezien het briefje wat de chauffeur heeft achtergelaten natuurlijk op het verkeerde adres is achtergelaten.
  6. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Hallo Wouter,
    Ja hoor dat kan alleen met je id. Nogmaals onze excuses.
    Groet Hanneke
  7. Auteur
    VRSM
    Datum
    Toelichting score; DPD maakt een fout en kan deze zelf niet herstellen door hun eigen beleid. Oplossing ligt bij de klant. Zeer klantvriendelijk.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
VRSM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen