Opgelost door DPD Pakketservice: DPD bezorgservice heeft slechte bezorgers !!!!

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 270432
Gebruiker
Florin
Datum
1 reactie

Details

De klacht

We hadden een pakket besteld wat via de DPD bezorgd dienst afgeleverd zou worden.
Het zou de volgende dag tussen 12:13 en 13:13 bezorgd worden.
De volgende dag was het toen al 14:00 en nog steeds niets, ben toen op hun site gaan kijken en kreeg de volgende melding: Het pakket kan niet worden geleverd op het opgegeven adres en is doorgestuurd naar een Pickup Parcelshop.
Ik ben toen naar de brieven bus gelopen en vondt een briefje van de bezorger dat die was langs geweest en dat er niemand thuis was.
Dat is een vreemde zaak omdat ik zelf en 2 andere mensen gewoon thuis waren, en er was niet aangebeld (de bel was niet kapot omdat ik het getest had en de bel deed het gewoon).
Deze beste man had gewoon het papiertje in de bus gegooid en heeft helemaal niet aangebeld (of als hij niets snapt hoe een intercom werkt de moeite genomen om te kijken hoe hij het anders kan oplossen), of anders de moeite genomen om bij mijn buren aan te bellen (we nemen vaak pakketjes aan van onze buren dus dat zou geen probleem zijn).
We wonen in een flat en ik denk dat hij helemaal geen zin had om het op 8 hoog af te leveren.
Ik moet ook vermelden dat dit al de 2e keer is dat dit gebeurt via DPD, er zijn mensen gewoon thuis maar belt niet aan, en doet gewoon een briefje in de bus.
Met andere bezorg diensten heb ik dit helemaal niet.
Had ook nog contact met DPD en mijn klacht door gegeven, en die zou mij klacht behandelen en een terug koppeling krijgen.
Nu moet ik betalen voor het te laten bezorgen, er is speciaal iemand thuis, en nu moet ik het als nog ergens ophalen (wat pas de volgende dag kan, een beetje service zou zijn als het als nog gebracht kon worden, of dezelfde dag ergens ophalen !!!), en ik had het gewoon voor vandaag nodig.
Ik raad iedereen aan om je pakketje niet meer via DPD te laten doen.
Kreeg een terug koppeling van een medewerker van DPD die zei dat de medewerker een aantekening krijgt en dat ze hem beter in de gaten zouden houden.
Ik ben gewoon niet tevreden dat de bezorgen geen moeite doet om het te bezorgen en gewoon maar een briefje in de bus doet.

De oplossing

Bij de buren aan bellen, wat door andere bezorg diensten ook wordt gedaan (dit kan omdat ik ook pakketjes aanneem van mijn buren)
Zou je ook kunnen bellen via de telefoon, dit kan omdat als je iets besteld ook vragen naar je telefoon nummer.

1 reactie

  1. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hallo, erg vervelend om te horen dat je pakket niet thuis bezorgd is terwijl er wel iemand thuis was, mijn excuses daarvoor. Zoals mijn collega heeft aangegeven gaan wij de betreffende bezorger hier zeker op aanspreken. Ik ga er vanuit dat je in de toekomst een meer positieve ervaring zult hebben met DPD. Groeten, Mandy

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Florin
Datum
Uiteindelijke oplossing
Hallo Ik kreeg later in de middag een sms dat mijn pakket op te halen was wij een ophaal punt bij me in de buurt. Ik was hier erg blij mee, en naar mijn mening heeft DPD het goed opgelost. En tevens dat er intern ook iets mee gedaan wordt. Dus hier een tevreden klant en ik heb wel vertrouwen in, dat als er iets aan de hand is het goed wordt opgelost.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen