Klacht DPD Pakketservice: DPD laat zending ergens staan.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 341252
Gebruiker
H. Brink
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Sinds 27 december 2018 15.07 uur staat een pakket voor mij ergens in Nederland te verstoffen zonder mijn richting op te gaan.
Informatie bij de verzender leert dat het pakket is aangemeld, en is opgehaald door DPD. Daarna geen informatie meer.
Pakket heeft bij DPD alleen de status Order informatie is doorgegeven aan DPD.

De oplossing

Ik wil geholpen worden door het pakket op 2 januari geleverd te krijgen.

6 reacties

  1. Auteur
    H. Brink
    Datum
    Zoals al meer gezien hier op klachtenkompas, een standaard copy / paste bericht vanaf de "klantenservice" DPD.

    Beste,
    Volgens ons systeem is het pakket nog niet fysiek ontvangen maar alleen een label aangemaakt.
    Zodra wij het pakket hebben ontvangen kunnen wij tot uitlevering overgaan.
    Best regards / Met vriendelijke groet,
    Customer Service Consument
    ________________________________________
    Hoe kan het toch dat deze logge trage zichzelf verheerlijkende organisatie zijn kop in het zand blijft steken?
    De track & trace website van de leverancier, waar ik overigens wel vaker wat koop, is gekoppeld aan de digitale gegevens van DPD. Bij leveringen die voorheen werden gedaan liepen de gegevens op beide sites vrijwel synchroon.
    Bij de leverancier staat de levering in het systeem als zijnde opgehaald, bij DPD beweert men dus dat daar geen sprake van is.

    DPD, kom in actie.
  2. Auteur
    H. Brink
    Datum
    Even voor de goede orde.
    Dit hele gebeuren speelt in het begintraject van de levering waar ik op wacht.
    Met de bezorger(s) op de route van mijn adres heb ik totaal geen problemen.
  3. Auteur
    H. Brink
    Datum
    Het vervolg begint heel erg saai te worden.

    Dpd zwijgt in alle talen.
    Men reageert niet meer op mail, en men is hier al helemaal niet actief.
    Zeker een jaarwisselingsvakantie.
    Niet de gewone man die de uitlevering langs de deuren doet, die moet gewoon zijn ding doen wanneer hij daar opdracht toe krijgt.

    Inmiddels is de leverancier van mijn pakket ook nog geen donder opgeschoten.
    We hebben in Nederland een koningshuis, maar het lijkt er op dat Dpd zich keizer waant.
  4. Auteur
    H. Brink
    Datum
    DPD heeft tot nog toe niets van zich laten horen, ook niet aan de leverancier.
    Leverancier heeft besloten om mij in ieder geval als klant tevreden te houden, en stuurt mij het bestelde opnieuw op, maar dan wel via een andere vervoerder.
    Het bestelde is gisteravond bij die vervoerder aangeboden, en is al bijna bij mij thuis.

  5. Auteur
    H. Brink
    Datum
    Geen enkele reactie van DPD.
    Zoals aangegeven heeft leverancier mij opnieuw geleverd, maar nu via een andere bezorgdienst.
    Leverancier heeft overigens zijn zending nog niet terug, en is daar nu mee bezig met DPD.

    Ronduit slecht van DPD, en een wanprestatie.
  6. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag Harmannus,

    Ik kan mezelf goed voorstellen dat het erg vervelend is dat je pakket niet is aangekomen. Voor zo ver ik kan zien in het systeem is het nooit aangekomen op een van onze depots. Daarvoor onze excuses. Normaal zou ik je doorverwijzen naar de verzender maar dat heb je al gedaan zie ik in je bericht.

    Deze website is geen officieel kanaal van DPD en wordt daarom niet elke dag bijgehouden. Ik wil je adviseren om volgende keer je klacht via een van onze social media kanalen door te geven. Op die manier kunnen we je sneller en beter van informatie voorzien.

    Ondanks het ongemak wens ik je een prettige dag.

    Met vriendelijke groet,
    DPD Customer Service

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H. Brink
Datum
Uiteindelijke oplossing
Helemaal niet gereageerd.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen