Klacht DPD Pakketservice: klantonvriendelijk

Klachtnummer
# 158978
Gebruiker
konings
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Pakket onterecht afgeleverd bij PickUpShop. Net getracht telefonisch contact op te nemen met Customer Service. Wordt bericht doorverwezen naar 0900-nummer à € 0,50. Ik wordt zeer onvriendelijk bejegend door uw medewerkster “Bianca". Zij haalt het excuus aan dat het verzoek om bij de buren af te leveren, misschien nog niet verwerkt is in het systeem. Ik zeg haar dat dit wel het geval zou moeten zijn, omdat de laatste bezorging al weer van een tijd geleden is.
Vervolgens benoemt ze (terecht) mijn irritatie waarop ik haar uitleg dat ik inderdaad geïrriteerd ben, maar dat zij daar natuurlijk niets aan kan doen en ik probeer het gesprek verder te voeren, waarop zij zegt dat ik overal doorheen ‘zit te tetteren’??? Ik heb echter geen onvertogen woord gebruikt en vind dat zij zeer onprofessioneel reageerde naar mij toe.Ik vertelde haar dat ik zo geen zin meer had in het gesprek, maar voordat ik was uitgesproken, had mevrouw de hoorn al op de haak gegooid. Klantonvriendelijk!

De oplossing

Het pakket moet voortaan als ik niet thuis ben volgens afspraak afgeleverd worden bij de buren of gewoon voor de deur gezet worden onder het afdak. De PickUpStore is namelijk 10km verderop en op maandag niet open en met maar 1 personeelslid niet effectief (kost veel te veel tijd).
Het bedrijf zou telefonisch ook makkelijker (en gratis!) telefonisch bereikbaar moeten zijn. Eventueel ook per mail, maar zelfs dat is enorm zoeken voordat je contact kunt krijgen.
De medewerkers mogen wel wat professioneler omgaan met de klachten van de klant.
Ik wil graag dat het pakket alsnog morgen bij mij bezorgd wordt.

2 reacties

  1. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Beste Anneke,

    Bedankt voor je bericht. Als we je niet thuis aantreffen, bezorgen we je pakket inderdaad bij een Pickup parcelshop. Dit is volgens onze algemene voorwaarden. Jammer om te horen dat afhalen bij deze parcelshop jou niet goed uitkomt! We brengen je pakket hier zodat het toch alvast klaar ligt en je toch snel over je pakket kunt beschikken. We blijven ons netwerk uitbreiden, hopelijk kunnen we je in de toekomst een parcelshop nog dichter bij jou in de buurt aanbieden.

    Ik heb met mijn collega gesproken over het telefoongesprek dat je naar aanleiding hiervan hebt gehad. Zoals mijn collega aan de telefoon heeft aangegeven, begreep ze de situatie en wilde zij zeker helpen; maar alleen als zij met respect behandeld werd, anders zou ze het gesprek beëindigen. Omdat zij, na dit uitgesproken te hebben, nog steeds niet respectvol werd behandeld, heeft ze zoals aangegeven het gesprek beëindigd.

    Met vriendelijke groet,
    Charlotte
  2. Auteur
    konings
    Datum
    Beste Charlotte,
    Ik begrijp dat je het opneemt voor je collega, maar laat duidelijk zijn dat ik iedereen altijd met respect behandel, hoe pittig het gesprek ook! Hopelijk is het gesprek opgenomen voor leerdoeleinden waaruit dat ook zal blijken. Klantvriendelijkheid is belangrijk voor elk bedrijf, ook het mijne!

    Heeft het geven van een neerzettoestemming dan wel zin? Dit heb ik al eerder aangegeven, maar nu moet ik toch weer naar de shop, wat niet wenselijk is!

    Groeten, Anneke

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen