Klacht DPD Pakketservice: Pakker "kwijtgeraakt" op DPD depot Berkel en Roderijs

BDB

Op 28 juni een pakket besteld uit Frankrijk. Dit pakket ligt sinds 30 juni op het depot in Berkel en Rodenrijs. Het ligt hier nu volgens de track and trace informatie al 9 dagen zonder enige updates!

Na het zoeken van contact met DPD geven ze aan (na lang wachten) dat het pakket al enkele dagen niet gescand is (en dus kwijt is?), en ik contact op moet nemen met de verzender. DPD neemt geen verantwoordelijkheid, enige vertraging is geen probleem maar 9 dagen is wel echt overdreven en zorgt ervoor dat mijn vakantieplannen in de problemen komen.

Het pakket zo snel mogelijk terugvinden en afleveren. In ieder geval een status update geven over waar het zich momenteel bevind.

DPD Pakketservice
    Goedemiddag.

Ik zie inderdaad geen updates verschijnen na 1 juli, maar wat daarvan de reden is durf ik je niet te zeggen. Ik heb het pakket een 'duwtje' gegeven door het handmatig opnieuw in te plannen, hopelijk ontvang je het daardoor alsnog!
    Als mijn duwtje echter niet het gewenste effect heeft mag je deze kwestie bespreken met de afzender. Wellicht is er dan iets anders met jouw pakket aan de hand en moeten zij een onderzoek voor je opstarten bij het depot.
    Het is namelijk zo dat jij een overeenkomst bent aangegaan met de afzender. Zij zijn op hun beurt een overeenkomst aangegaan met ons. Feitelijk hebben jij als ontvanger en wij als vervoerder dus geen overeenkomst met elkaar. Zij zijn jouw aanspreekpunt en wij dat van hun. Hopelijk is het e.e.a. zo duidelijk en kunnen zij hiermee verder aan de slag.
    Mijn excuses voor deze vertraging in elk geval!

BDB
Pakket ligt nog steeds ergens in een distributiecentrum zonder enige updates vanuit DPD of de verzender. Dit is nu al 15 dagen zo. Hoe kun je in godsnaam zo een groot pakket 'kwijtraken' ?

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?