Klacht DPD Pakketservice: Pakket buiten in de tuin gelegd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 547526
Gebruiker
OlavK
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Pakketje met duidelijk een boek als inhoud buiten in de tuin onder een aanhanger gelegd. Flinke bui regen, de rest mag duidelijk zijn.
Wie draait er op voor de kosten van een nieuw boek?
Ongelooflijk stom vind ik het om überhaupt een pakketje buiten te laten liggen. Iedereen kon het meenemen.

Gewenste oplossing

Kosten voor een nieuw boek compenseren
Geboden oplossing
Geen
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Goedemiddag,

    Dat kan inderdaad niet de bedoeling zijn als er geen neerzettoestemming is gegeven. Kun je me aangeven om welk pakketnummer het gaat? Dan kan ik hier een melding van doorzetten naar de juiste logistieke afdeling.

    Wanneer er sprake is van schade mag je dit kenbaar maken bij de afzender. Dat is de partij die met ons een overeenkomst heeft voor deze zending en kan hiervoor een claim indienen.
  2. Auteur
    OlavK
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen.

    Ik heb even gezocht op basis van je adres maar ook daarmee kan ik helaas geen pakket vinden.
    Ik kan hierover dus helaas geen melding maken bij de afdeling transport. Als je wilt dat dat alsnog gebeurt, mag je het 14-cijferige pakketnummer opvragen bij de afzender.

    Als de inhoud van het pakket beschadigd is geraakt, mag je dat eveneens bespreken met de afzender.
    Het is namelijk zo dat jij een overeenkomst bent aangegaan met de afzender. Zij zijn op hun beurt een overeenkomst aangegaan met ons. Feitelijk hebben jij als ontvanger en wij als vervoerder dus geen overeenkomst met elkaar. Zij zijn jouw aanspreekpunt en wij dat van hun. Hopelijk is het e.e.a. zo duidelijk en kunnen zij hiermee verder aan de slag.
    Zij kunnen bij ons rechtstreeks een schadeclaim indienen hiervoor.

    Mijn excuses voor het ontstane ongemak!

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen