Klacht DPD Pakketservice: Pakket niet geleverd, geen goede klantenservice

Klachtnummer
# 373600
Gebruiker
Yoeri
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Beste,

Bij deze wil ik een klacht indienen wat betreft de bezorging, bezorgtijden, klantvriendelijkheid en kunde van DPD.

Ik heb op zaterdag 22-6-2019 een pakket besteld bij Gamemania. Een cadeau voor deze woensdag. Ik mag aannemen dat een bedrijf als DPD dan een pakket wel kan leveren waar 2 a 3 dagen tijd tussen zit. Goed. Dat is dus niet zo. Mail gekregen met de betreffende datum EN tijd. Dinsdag 25-6 tussen 15:02 uur en 16:02 uur. Ik ben speciaal thuis gaan werken en een afspraak met een klant verzet. GEEN bezorger geweest. HOE kan dit? Dit gaat ten koste van mijn tijd. Ik heb gebeld op dinsdag 25-6 naar de klantenservice. Deze was toen vriendelijk en meegaand, wilde graag helpen. Ze zou het één en ander uit gaan zoeken en bij de chauffeur na gaan wat er mis is gegaan, mij hier op terug berichten en informatie verstrekken. NIET gebeurd. Geen mail of telefoontje gehad. Dit was om 16:34 uur op dinsdag.

Zojuist heb ik nogmaals tijd in DPD gestoken en zelf maar even gebeld. Ik kreeg een vrouw met de leuke naam Xena aan de telefoon. Het bleek dat ze d'r naam eer aan deed en geen leuke persoonlijkheid heeft. 0 klantvriendelijkheid. Geen enkele vorm van inleveing of empathie. Ik had het cadeau VANDAAG nodig. Ik probeerde dit uit te leggen aan onze lieve Xena. Volgens mij begreep ze het niet want ze begon steeds minder behulpzaam te worden. Daarbij komt dat ik nu al zo lang wacht op mijn pakket. Ik EIS een tegemoetkoming. Ik heb een dag thuis gewerkt. Waardoor ik een afspraak met een klant moest verzetten. Ik heb GEEN cadeau nu, dus wederom een teleurstelling... en dit alles omdat hoogstwaarschijnlijk de chauffeur zoveel last had van het tropische Nederlandse klimaat dat hij/zij niet de volgende bel in wilde drukken om dan eventueel bij de buren het pakket af te geven. Maar aangezien ik gewoon thuis was en de bel niet heb gehoord lijkt me dit vrij onwaarschijnlijk en heeft de betreffende chauffeur niet eens op MIJN bel gedrukt. Ik heb namelijk op dinsdag 22-6-2019 WEL een pakket van Post NL voor de buren aangenomen. Dus zoals ik zei. Ik was thuis.

Groet.

Yoeri

De oplossing

Tegemoetkoming. Schadevergoeding. Volledige bedrag terug.

1 reactie

  1. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw van Os,

    Bedankt voor het melden van je klacht. Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat de levering van jouw pakket niet goed is verlopen.
    Ik heb de klacht doorgestuurd naar ons depot, zij zullen dit verder in behandeling nemen en de desbetreffende chauffeur hier op aanspreken.
    Jouw pakket is overigens vandaag in de uitlevering en zal geleverd worden tussen: 17:32 en 18:32.
    Een eventuele claim indienen verloopt geheel via de verzender.

    De klacht over onze klantenservice medewerker is ook doorgegeven aan onze teamleider. Zij zullen het gesprek na luisteren en dit ook verder bespreken met de desbetreffende persoon.

    Met vriendelijke groet,
    Customer service DPD

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen