Opgelost door DPD Pakketservice: Pakket via DPD blijkt verdwenen

sad Opgelost
JD

Op 30 september heb ik een pakket verzonden wat via DPD in Best naar Bulgarije moet worden verzonden. DPD hanteert 4 werkdagen als transit indicatie. Pakket is 2 oktober vanuit Best verzonden volgens T&T
Op 4 oktober is het pakket bij het DPD depot in Budapest gescand. Vervolgens is er niets meer aan de status van het pakket veranderd volgens T&T van DPD. Wel beweerde een medewerker van DPD Hongarije dat hij via een intern systeem kan zien dat het pakket op 8 oktober doorgestuurd zou zijn. Hiervoor is geen enkel bewijs zichtbaar via het T&T systeem wat aangeeft dat het pakket nog in Budapest zou staan. Ook naar meerdere malen contact te hebben gehad met diverse klantenservices, belooft men maar gebeurd er niets.

Ik kan nu allen maar concluderen dat het pakket bij DPD is gestolen en ik dus dus aangifte hiervan moet gaan doen.

Pakket direct boven water laten komen en afleveren op lever adres!

JD
    Ik heb de Nederlandse ambassade in Budapest maar gevraagd om advies over aangifte.
    DPD Pakketservice
    Hallo,

Wat een ontzettend vervelende situatie inderdaad. Helaas kan ik je vanuit DPD Nederland niet ondersteunen in zendingen die in het buitenland zijn. Dat is simpelweg niet in te zien voor me.
    Je mag hiervoor uiteraard altijd een onderzoek aanvragen bij het depot in Nederland, vanwaar jouw pakket de laatste scan in Nederland heeft gehad.
    Zij kunnen dan, indien nodig, op hun beurt weer het e.e.a. voor je doorzetten naar DPD Hongarije om zodoende hopelijk jouw pakket snel voor je te kunnen traceren.
    Succes in elk geval, ik hoop uiteraard dat ze je snel van aanvullende informatie kunnen voorzien!

Groeten, Wendy.

JD
Pakket is inmiddels, dankzij een klacht bij Myparcel, aangekomen, echter DPD heeft hier geen enkele actie op ondernomen. Het pakket stond volgens het DPD (T&T) systeem tot na ontvangst nog in Boedapest ( vanaf 4 oktober), terwijl DPD Hongarije naar DPD Nederland verwees. Kortom DPD geeft geen betrouwbare informatie over de status van een pakket. Ondanks de ongeinterseerd houding van DPD zou ik DPD toch adviseren om het T&T systeem maar helemaal af te schaffen en een transit tijd van 18 werkdagen af te geven op het traject NL-BG

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?