Klacht DPD Pakketservice: pakket zonder bericht 3 dagen te laat, pakket beklad, klacht werd in de wind geslagen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 387286
Gebruiker
CCM
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik zou volgens een mail van DPD op 26 aug 2019 mijn pakket ontvangen en later nog een mail ontvangen over het tijdslot waarbinnen. Er werd niets geleverd of gemaild. 2 dagen naderhand belt de verkoper mij en vraagt of ik al iets ontvangen had. Hij vertelde dat DPD had gezegd dat zij 2 x bij mij aan de deur waren geweest. Dit klopte niet; mijn vrouw is steeds thuis gebleven en er lag ook geen briefje in de bus dat DPD langsgeweest zou zijn. Verkoper zou opnieuw contact opnemen met DPD. Op dag 3 nog niets gehoord of ontvangen. Gebeld met DPD. Na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan kon ik aan een telefoniste uitleggen dat ik nog niets ontvangen had. Na rustig mijn verhaal te hebben gedaan heb ik haar gezegd een klacht te hebben over de verlate bezorging en dat ik 15 minuten in de wacht had moeten staan om iets op te lossen waar ik geen schuld aan had (tegen betaling van 50 cent per gesprek). De telefoniste vond dat onredelijk van mij en zei -eveneals vele collega's- hard te werken. Ik heb haar gezegd dat het geen persoonlijke aantijging was tegen haar maar wel een leermoment voor DPD. Zij kapte mij af en had aan mij grieven geen boodschap. Het woord excuus of sorry nam zij ook niet in de mond. Daarop heb ik haar gezegd mijn beklag te zullen doen.
wel is dezelfde dag mijn pakket alsnog geleverd. De bezorger meldde mij dat er een fout was gemaakt bij het sorteren.Ik ben daar niet op ingegaan.
Mijn pakket bleek vervolgens helemaal beklad te zijn met een kinderlijke tekening van een vogel. " mooi vogel" stond erbij.
Mijn klacht gaat dus over het gebrek aan zorg bij de logistiek, de verwerking en de "service" achteraf. In ieder modern bedrijf wil men leren van fouten zodat het in de toekomst beter gaat. Ik hoop dat DPD hier dan alsnog van leert.

De oplossing

Hier van leren hoe het niet hoort.

1 reactie

  1. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw Meerbach,

    Bedankt voor het melden van je klacht. Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat de levering van jouw pakket niet naar wens is verlopen.

    Graag vernemen wij van jou jouw 14-cijferige pakketnummer via een van onze eigen officiële​ kanalen, zodat wij jouw klacht in behandeling kunnen nemen en jou zo goed mogelijk verder kunnen helpen. Dit kan via een contactformulier voor verzenders via onze website of via een privébericht op onze twitter of facebook pagina.

    We zien jouw bericht graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,
    Customer Service DPD​​

Uiteindelijke oplossing

Auteur
CCM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er kwam slechts een algemeen bericht: " we vinden het vervelend....." en ik kon een 14 cijferig pakketnummer sturen per mail aan DPD zodat er ingegaan zou worden op mijn klacht. Er staat echter helemaal geen 14 cijferig nummer op mijn pakket.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen