Klacht DPD Pakketservice: Slechte performance van DPD en zijn chauffeur.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 391920
Gebruiker
remco
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik kreeg zaterdagmorgen 14 sept. 2019 heel vroeg onderstaande mail van DPD aangaande mijn bestelling bij Witjes verzendhuis. Het betreft:
Pakketlabelnummer 0513 8978 7562 85 C
Echter, ik heb de hele zaterdag voor niets zitten te wachten om de bestelling in ontvangst te nemen.
Heb de live tracking gevolgd, maar er het pakket ligt nog steeds in het depot in Tynaarlo.
Heb juist voor de levering op zaterdag gekozen, omdat ik dan vrij ben van mijn werk.
Nu loop ik het risico dat ik maandag niet thuis ben en er zelf achter aan moet, of dat men nog een keer langs moet komen.
Vind dit gewoon ongepast gedrag van DPD en ik accepteer dit ook niet. Heb helaas al een keer eerder een vervelende ervaring met DPD gehad.
De chauffeur had destijds op een warme dag geen zin meer en tekende zelf voor ontvangst, terwijl het pakket niet was afgeleverd.
DPD heeft destijds schriftelijke excuses gemaakt en de chauffeur heeft toen een waarschuwing gekregen.
Wil graag van DPD een inhoudelijk antwoord over de klacht en de het gedrag van de chauffeur.

Beste heer/mevrouw Remco Bos,

De chauffeur komt eraan! Je bestelling van Witjes Verzendhuis wordt
later vandaag bezorgd
op dit adres:
Remco Bos
St. Vitusholt 13
9674AE Winschoten







Ik kreeg zaterdagmorgen 14 sept. 2019 heel vroeg onderstaande mail van DPD aangaande mijn bestelling bij Witjes verzendhuis. Het betreft:
Pakketlabelnummer 0513 8978 7562 85 C
Echter, ik heb de hele zaterdag voor niets zitten te wachten om de bestelling in ontvangst te nemen.
Heb de live tracking gevolgd, maar er het pakket ligt nog steeds in het depot in Tynaarlo.
Heb juist voor de levering op zaterdag gekozen, omdat ik dan vrij ben van mijn werk.
Nu loop ik het risico dat ik maandag niet thuis ben en er zelf achter aan moet, of dat men nog een keer langs moet komen.
Vind dit gewoon ongepast gedrag van DPD en ik accepteer dit ook niet. Heb
.

Beste heer/mevrouw Remco Bos,

De chauffeur komt eraan! Je bestelling van Witjes Verzendhuis wordt
later vandaag ( zaterdag) bezorgd
op dit adres:
Remco Bos
St. Vitusholt 13
9674AE Winschoten







De oplossing

Inhoudelijk schriftelijk antwoord op de klacht en het gedrag van de chauffeur

1 reactie

  1. Auteur
    DPD Pakketservice
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw Bos,

    Bedankt voor het melden van je klacht. Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat de levering van jouw pakket niet goed is verlopen.

    Volgens de gegevens in ons systeem kon jouw pakket op 14 september niet worden geleverd wegens een regionale feestdag. Het kan zo zijn dat de chauffeur om deze reden niet bij het adres kon komen. Het pakket is op deze dag ook niet in uitlevering geweest.

    Volgens ons systeem is jouw pakket inmiddels al bij je geleverd dop 16 september.
    Indien het pakket niet in jouw bezit is, adviseer ik je om contact op te nemen met de verzender van het pakket. De verzender kan bij ons een onderzoek starten en indien nodig een claim indienen en besluiten jou een nieuw pakket toe te sturen.

    Met vriendelijke groet,
    Customer service DPD

Uiteindelijke oplossing

Auteur
remco
Datum
Uiteindelijke oplossing
ER wordt in de beantwoording niet ingegaan op het feit dat ik in de nacht van vrijdag op zaterdag via een mail van DPD bericht kreeg dat het pakket later op de dag (zaterdag) zou worden bezorgd. Dit was een duidelijke mail, waar geen misverstand over kon bestaan. Daarnaast wordt er verder ook niet geantwoord op het gedrag van de chauffeur die letterlijk riep dat ik maar geen zaken moest doen met DPD. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn????? Heel zwak antwoord van DPD dus.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?