Klacht DPD Pakketservice: Twee pakketten met boeken wachten al 8 dagen op afhandeling in Oirschot.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 521701
Gebruiker
Leidschendammer
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Dat twee pakketjes met boeken uit Engeland inmiddels al 8 (acht) dagen (vanaf 11 februari) bij de douane, dat wil zeggen de eigen inklaringsdienst van DPD, staan zonder dat deze dienst in beweging komt. Telefonisch contact heeft geen enkele zin, want er wordt iedere keer een ander verhaal verteld.

De oplossing

Zo snel mogelijk deze pakketten afhandelen en bezorgen.

8 reacties

  1. Auteur
    Leidschendammer
    Datum
    Maandag 22 februari jl. een uitgebreide brief gezonden naar de CEO van DPD Nederland, drs. Eric Dietz. Nu, 2 dagen later, nog geen reactie ontvangen. De beide pakketjes staan nog steeds bij de afdeling Inklaring, al 11 dagen. In de bijlage mijn brief aan de heer Eric Dietz.
  2. Auteur
    Leidschendammer
    Datum
    Opnieuw geprobeerd bestand bij te voegen.
  3. Auteur
    Leidschendammer
    Datum
    Vanochtend, vrijdag 26 februari, het speciale Brexit-telefoonnummer 085 0022320 gebeld, HET informatienummer voor ahet verzenden en ontvangen van pakketten uit het VK. Geen robot, maar na een kwartier wachten kwam een levende dame aan de lijn. Mijn advies: het heeft geen enkele zin dit nummer te draaien, want na een ongetwijfeld intensieve training sprak ze als een zich herhalende robot: sommige pakjes liggen wel 4 weken bij de afdeling inklaring, u moet geduld hebben, het is heel erg druk, maakt u zich geen zorgen, want sommige pakjes blijven 4 weken bij de afdeling inklaring liggen, ik kan u niet naar de afdeling inklaring in Oirschot verbinden, het heeft geen zin om ons formulier in te vullen, want het kan wel 4 weken duren alvorens u uw pakketjes ontvangt, u moet nog even geduld hebben, want u wacht pas 15 dagen, enz., enz., enz. ... ... ...
    Het interesseert ze bij DPD geen zier dat je klaagt, ondanks de gemiddeld ruim 100 klachten over dit bedrijf per maand.
  4. Auteur
    Leidschendammer
    Datum
    Morgen, donderdag 3 maart, liggen de beide pakketten precies drie weken bij de afdeling Inklaring van DPD, zonder dat ook maar enige beweging van de medewerkers aldaar zicht- en merkbaar is.
    Ook de heer Eric Dietz, de CEO van DPD Nederland, heeft nog niet op mijn brief gereageerd. Waarom zou hij ook? Aan de klanten van DPD verdient hij een dik belegde boterham en zolang anderen wel hun pakketten en pakketjes door DPD laten vervoeren, is er immers voor hem niets aan de hand.
    Ik ga toch maar eens op zoek naar het adres van het hoofdkantoor van DPD in Duitsland!
  5. Auteur
    Leidschendammer
    Datum
    Nogmaals een reactie sturen naar dit bedrijf? Dat heeft geen enkele zin; er wordt niet gereageerd. Een persoonlijke brief naar de CEO Nederland, Eric Dietz, wordt evenmin beantwoord. Tonnen, zo niet miljoenen per jaar verdienen en dan een reputatie opbouwen van 'wij hebben de meeste klachten gescoord!' Waardeloos bedrijf, DPD!
  6. Auteur
    Leidschendammer
    Datum
    Na ruim 6 weken nog steeds niet opgelost.
    Het bellen van een juridische expert bij de Consumentenbond en/of de Consumentenbond laten bemiddelen, heeft geen enkele zin. DPD antwoordt nergens op. Bovendien is de afzender in Engeland verantwoordelijk; hij krijgt evenmin contact met DPD.
    DPD heeft het dus voor elkaar gekregen dat Parcel2Go in Groot Brittanni√ę geen zaken meer met DPD wil doen, althans, zo is mij inmiddels meegedeeld.
  7. Auteur
    Leidschendammer
    Datum
    Ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem: op de website https://www.klacht.nl/dpd/?pg=1 worden, buiten de meer dan 1000(!) klachten over DPD, meer klachten over de afdeling inklaring vermeld. Sinds 11 februari jl. lijkt het erop dat deze afdeling in staking is gegaan. Werkelijk schandalig; DPD schijnt niet te beseffen dat de betaalde inhoud van de pakketten niet hun eigendom is maar afgehandeld dient te worden omdat hun klanten erop wachten. Lid worden van de Consumentenbond heeft in deze geen enkele zin, want daar zegt men dat de afzender verantwoordelijk is.
  8. Auteur
    Leidschendammer
    Datum
    Nog steeds niets opgelost. "Your delivery experts", staat er op hun website. Het is letterlijk om te lachen!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Leidschendammer
Datum
Uiteindelijke oplossing
DPD: waardeloos bedrijf! Laten je buitenlandse pakketten twee maanden in hun depot staan zonder ze in te klaren en sturen ze dan retour afzender.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DPD Pakketservice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen