Klacht DPG media: DPG Media lapt de wet aan zijn laars en hult zich in stilzwijgen

B Witjas

Op 13 december 2021 stuurt DPG Media mij ongevraagd reclamemail over Bladcadeau en Margriet. Diezelfde dag nog mail ik terug: "Wilt u AL mijn gegevens definitief uit AL uw databestanden verwijderen en mij daar per e-mail een bevestiging van sturen? Voor dit verzoek beroep ik mij op mijn wettelijk Recht op Vergetelheid." Van die bevestiging is het nooit gekomen. Maar, naar nu blijkt, van die verwijdering van mijn persoonsgegevens ook niet! Want op 8 november jongstleden, nog geen jaar na dato, stuurt DPG mij, heel laf vanaf een noreply-mailadres, het reclamemailtje "Leestip: gezond en gelukkig leven met Margriet". Op 12 november bericht ik DPG: "Ik ga de druk nu verhogen. Binnen twee weken laat u mij weten al mijn gegevens definitief te hebben VERWIJDERD (dus niet alleen een vinkje plaatsen achter: 'Deze persoon wil geen reclamemail ontvangen', want dan begint het over een jaartje ongetwijfeld weer opnieuw). Zo niet, dan hang ik u op 26 november aan de nationale schandpaal Klachtenkompas. En als ook dat niet tot het gewenste resultaat gaat leiden, dan doe ik weer twee weken later, dus op 10 december, aangifte bij de ACM."

Het is nu 26 november en nog steeds doet DPG er het zwijgen toe. Misschien komt DPG na deze publiekelijke klacht nu wél in actie. En zo niet, dan ben ik op 10 december weer aan zet.
Op 28 november heeft DPG Media mij in een tweetal privé mailberichten - waarom nu opeens wél privé-berichten, terwijl in het verleden al mijn (privé)berichten volledig werden genegeerd en ik uit frustratie daarover nu juist met Klachtenkompas de publiciteit zoek? - laten weten een en ander te hebben uitgezocht, de resultaten daarvan aan mij te willen toelichten en daarvoor graag mijn telefoonnummer te willen hebben. Hierop heb ik inmiddels geantwoord: U heeft het duidelijk NIET begrepen! Ik doe mijn uiterste best om DPG Media ertoe te bewegen AL mijn opgeslagen persoonsgegevens uit ALLE databestanden te verwijderen en wat gebeurt er? DPG Media wil juist NOG MEER gegevens - in casu mijn telefoonnummer - van mij hebben! Want DPG Media wil graag het een en ander aan mij TOELICHTEN! Hoezo: toelichten? Wat valt er toe te lichten aan mijn verzoek, gebaseerd op een wettelijk geborgd RECHT (het Recht op Vergetelheid), om mijn personalia definitief verwijderd te krijgen?

Wij vinden dat DPG media hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over DPG media?