Klacht Dr Smile (voorheen PlusDental): Verkeerde diagnose, uitrekken voor kosten

Klachtnummer
# 652784
Gebruiker
Pineska
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb een afspraak gemaakt bij de kliniek voor een gratis 3D scan. Ter plekke verliep alles volgens plan want mij werd verteld dat mijn gebit geschikt is voor behandeling. Na enige tijd belde iemand mij op en besprak het behandelplan met mij. het volgende bezoek voor het opzetten van de beugel dr smile moet zijn om mijn mond schoon te maken dus ging ik naar dezelfde kliniek om het ter plekke te doen. tandvleesontsteking en dat als ik een beugel zet al mijn tanden eruit zullen vallen Ik werd daar slecht behandeld. Door de taalbarrière heb ik niet veel geleerd. De tandarts zei dat je volgend jaar maar terug moet komen. Ik was verrast en ging huilend weg. De volgende dag kwam de post met dr smile-overlays. Toen had ik geen kans om iets te herroepen of uit te leggen. Sindsdien heb ik brieven en e-mails ontvangen voor betaling. Ik heb ook geprobeerd te bellen en te mailen. Helaas geen reactie, niemand sprak over mij of legde het uit.
Geen klantenservice, geen klachtenformulier, geen bedrijfsbeleid, geen algemene voorwaarden en zeker geen respect voor consumentenrechten. Bij gebrek aan een betrouwbare diagnose lijkt het erop dat ze iedereen overhalen om te kopen, waarvan het zogenaamd onmogelijk is om zich terug te trekken, en dus rekken ze zowel facturen als incassokosten op. Wie doet dan het onderzoek bij de eerste bijeenkomst? Iemand zonder competentie en kennis? Waarom hoor ik later over gezondheidsbelemmeringen? Het laatste punt is het bedrijf dat facturen uitgeeft, hoe kun je controleren of facturen uit Duitsland met een lokaal rekeningnummer betrouwbaar zijn? Waarom zijn er vóór de aankoop geen schriftelijke contracten met het bedrijf? Ik voel me bedrogen, overladen en nu geïntimideerd en overspoeld met brieven. Ik vraag de annulering van de factuur aan voor iets dat niet betrouwbaar is uitgevoerd en dat vooral kan leiden tot nog meer problemen met de conditie van mijn gebit. Een dergelijke actie is naar mijn mening een bewuste actie om te verrijken ten koste van de gezondheid van de cliënt. Ik zie aan de klachten dat ik niet de enige ben.

Gewenste oplossing

Annulering van de factuur in zijn geheel en alle kosten die doorlopend worden toegevoegd.

1 reactie

  1. Auteur
    Dr Smile (voorheen PlusDental)
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste patient,

    Bedankt voor uw bericht. In de e-mail van 19 december hebben we u (in het Engels) de mogelijkheden uitgelegd omtrent het starten van de behandeling, en wat er voor nodig is voor ons om verder te onderzoeken of u inderdaad de behandeling niet kunt starten in verband met uw omstandigheden. Wij hebben hierna geen reactie meer van u ontvangen. Wij nodigen u van harte uit om een controle-afspraak te maken bij een van onze praktijken. Indien u hierin interesse heeft, laat het ons weten door te mailen naar patient@drsmile.nl of door te bellen naar tel:+3197010252861, van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00. Kies in het keuzemenu voor optie 5.

    Met vriendelijke groet,

    Uw team van DR SMILE

Ook een klacht indienen over Dr Smile (voorheen PlusDental)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen