Klacht Dr.mobile.eu: Nexus 5X in bootloop na 2 weken verlopen fabrieksgarantie, geen coulance LG/Dr.Mobile

Harmen Wessels

Mijn Nexus 5X zit ineens sinds 1,5 maand in een bootloop, ik kan er niets meer mee terwijl het toestel nog helemaal netjes is. Dit vind ik erg jammer gezien het toestel erg goed geviel totdat het stuk ging. Fabrieksgarantie was net verlopen toen het probleem optrad (factuurdatum 17-12-2015).

Het gaat om het bekende bootloop probleem bij de Nexus 5X wat alom in het nieuws is geweest en een erkend probleem door LG is:

Vanaf moment dat de telefoon stuk ging contact proberen op te nemen met LG & Dr.Mobile maar zonder resultaat. Na contact met LG werd ik doorgeschakeld naar Dr.Mobile waarna zij aangeven niets voor mij te kunnen betekenen. Na nogmaals contact met LG gesproken over coulance en werd ik wederom doorgeschakeld naar Dr.Mobile en wederom zonder enig resultaat of normaal gesprek hierover.
Vervolgens via LG Webcare geprobeerd contact te krijgen, echter hier kreeg ik totaal geen reactie.

Gezien de staat van het toestel (zo goed als nieuw) en het feit dat het toestel net na het verlopen van de fabrieksgarantie ineens niet meer functioneert lijkt het me redelijk dat LG / Dr.Mobile wat coulanter hiermee om kan gaan.

Graag zou ik zien dat het defect van het toestel gerepareerd wordt, of korting op een nieuwe LG.

Geachte klant,

Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat?
    Dan kijken wij graag mee naar uw case.

Hopende van u te vernemen.

Dynafix WeCare-team.
    Beste,

Ik heb geen RMA nummer, omdat ik geen duidelijke uitspraak kon krijgen over de LG 5X situatie met het bootloop issue. Van tevoren kan men niet zeggen of ik wel of niet moest betalen voor de probleemanalyse vanuit Dr.Mobile. LG schakelde op de vraag continu door naar Dr.Mobile. Dus vandaar mijn frustratie.

De IMEI van mijn toestel is 356144085001010.

Harmen Wessels.
    Geachte klant,

Het is vooraf inderdaad lastig om aan te geven of er wel of niet kosten aan een reparatie zullen zitten. Wij sturen deze LG toestellen door naar LG's eigen reparatiedienst en handelen deze dus niet zelf af. Vervolgens zal de betreffende reparatiedienst controleren of er nog garantie op het toestel zit, of er schade aanwezig is waardoor de garantie kan vervallen en vervolgens wat de klacht is. Mocht de garantie zijn verlopen of mocht er een schade aanwezig zijn waardoor de garantie is komen te vervallen, dan zullen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht. Wanneer het toestel en het defect binnen garantie vallen hoort u geen onderzoekskosten te krijgen. Daar wij de staat van het toestel vooraf niet kunnen bepalen kunnen wij dus geen uitspraken doen over wel of geen onderzoeks (en reparatie) kosten.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dr. Mobile Wecare-team.
    Beste,

Zoals ik aangaf is de garantie verlopen, echter is het probleem met het toestel het bekende bootloop probleem. Dit probleem is opgetreden 2 weken nadat de garantie is verlopen.

Voordat ik het toestel opstuur met mogelijke kosten zou ik graag van tevoren weten of als ik het toestel opstuur en er zijn geen beschadigen of andere defecten dan het bootloop probleem, of LG dan een coulance regeling heeft voor deze gevallen?

Ik kan hier maar geen uitspraak op krijgen, LG verwijst me naar Dr. Mobile en jullie verwijzen weer naar LG reparatiecentrum.
    Kunnen jullie niet even contact met elkaar hebben?

Groeten,
    Harmen.
    Geachte klant,

De reden hiervoor is dat er vooraf nooit uitspraken over gedaan mogen worden. Wij zijn zelf geen monteurs en hebben geen beoordeling op het toestel uitgevoerd. We kunnen dan ook geen uitspraken hierover doen. Daarnaast worden deze toestellen niet door ons zelf maar door LG's eigen externe reparatiedienst hersteld. Wij kunnen niet voor hen beslissen hierin.

Dynafix Wecare-team.
    Harmen Wessels
    Jammer dat jullie en LG hier niet even met elkaar contact over kunnen hebben en dit terugkoppelen.

Zoals ik aangaf krijg ik van jullie afzondelijk geen duidelijk antwoord. En wordt er naar elkaar gewezen. Gevalletje kastje muur.
    Geachte klant,

Vervelend dat u het zo ervaart. Wij verzorgen in dit traject echter alleen het transport en de registratie. De rest verloopt via LG's eigen reparatieservice. Het is ons dan ook niet duidelijk waarom zij u niet van meer informatie kunnen voorzien.

Dr. Mobile Wecare-team.

Ook een klacht indienen over Dr.mobile.eu?