Opgelost door Dr.mobile.eu: Onbeschadigd defect toestel met schade terug ontvangen, nog steeds defect

content Opgelost
GrotenhuisS

Onlangs mijn LG G4 ter reparatie aangeboden aan Dr. Mobile. De telefoon was onbeschadigd, alleen het startte niet meer op. Het lijkt zeer op het bekende bootloop probleem met dit type wat veel in het nieuws is geweest en ook is erkend als probleem door LG zelf (https://tweakers.net/nieuws/107549/lg-geeft-bootloop-probleem-met-g4-toe-en-gaat-toestellen-repareren.html).

Het toestel is 21-12-2017 opgehaald door de koerier die ze zelf adviseren en op 08-01-2018 kreeg ik het bericht dat het toestel val-schade zou hebben en om die reden niet gerepareerd ging worden onder garantie. Dit vond ik vreemd, omdat het toestel onbeschadigd was toen ik deze meegaf aan de koerier. En het lijkt me niet dat je 2,5 week nodig hebt om erachter te komen dat het scherm gebarsten is.

Toen ik het toestel weer thuis ontving zat er ineens een barst onderin het scherm en was de camera-lens gebroken (zie foto's).

Tijdens telefonisch contact met Dr. Mobile na dit incident vroeg men of ik een foto van de telefoon had voor het versturen als bewijs dat het onbeschadigd was. Dit had ik niet en daarom kunnen ze me niet helpen. Er is ook nooit aangegeven dat ik foto's moest maken voor versturen.

Vreemde manier van omgaan met een defect in de garantieperiode naar mijn idee.

RMA nummer: iRMADRPI15156522

De telefoon alsnog repareren, inclusief de schade gemaakt nadat ik het overgedragen heb aan de Dr. Mobile koerier.

Bijlagen

Geachte klant,

We hebben de schadefoto's laten beoordelen door onze logistieke afdeling. Daar deze toestellen niet door ons worden gerepareerd maar worden doorgestuurd naar een externe reparatiedienst kan het zijn dat er in dit traject schade tijdens het transport is ontstaan. Met deze reden willen we u vragen om het toestel opnieuw aan te melden ter reparatie. Wij zullen de prijsopgave die dan opgemaakt zal worden vervolgens zelf beantwoorden en het toestel laten repareren op onze kosten.

Gelieve ons te voorzien van het nieuwe iRMA nummer zodra deze beschikbaar is zodat wij dit in werking kunnen zetten.

Dr. Mobile Wecare-team.
    Beste Dr. Mobile Wecare-team,

Bedankt voor de reactie.

Ik heb zojuist een nieuwe RMA aangemaakt: iRMADRPI15222692

Ik heb hierbij € 7,95 moeten betalen voor het ophalen van het toestel. Het lijkt me redelijk dat dit bedrag gecrediteerd wordt, gezien dit niet nodig zou zijn geweest als het toestel meteen gerepareerd zou zijn.

Geachte klant,

Bedankt voor het doorgeven van het nieuwe iRMA nummer. We zullen ervoor zorgen dat de reparatie kosteloos uitgevoerd zal worden. Eventuele mails met een prijsopgave mag u negeren. Gelieve deze ook niet te beantwoorden!

Uw verzoek tot het crediteren van transportkosten kunnen wij spijtig genoeg niet honoreren. Het is aan de leverancier van een toestel om ervoor te zorgen dat een toestel kosteloos bij een hersteldienst terechtkomt in geval van een defect of schade. Wanneer een klant ervoor kiest om het toestel via de particuliere manier aan te melden zijn de transportkosten ook voor de klant zelf.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Beste Dynafix/Dr. Mobile Wecare-team,

Zojuist heb ik de door u genoemde factuur met reparatiekosten ontvangen. Er staat dat ik voor 26-02-2018 dien te reageren.

Graag ontvang ik nog even voor de zekerheid van u een bevestiging dat ik hierop niet moet reageren, en dat het toestel gerepareerd gaat worden.

Alvast bedankt!

Geachte klant,

Dat klopt, u hoeft hier niets te doen. Wij zullen het toestel op onze eigen kosten repareren.

Beste Dynafix/Dr. Mobile Wecare-team,

Het is alweer even stil, zou u een update kunnen geven over de reparatie?

Geachte klant,

De externe reparatiedienst is nog steeds bezig met de herstelling van uw toestel. Meer informatie kunnen wij vooralsnog ook niet inzien. Zodra de reparatie is voltooid krijgt u hier automatisch een bericht over.

GrotenhuisS
De telefoon is netjes gerepareerd en functioneert weer naar behoren.

Ook een klacht indienen over Dr.mobile.eu?