Opgelost door Drogix.nl: Misschien morgen, misschien volgende week, misschien...

sad Opgelost
Werner Tiedink

Op 4 mei plaatste ik bij Drogix (onderdeel van Droginet) een kleine bestelling (nr. 3950021), waaronder 2 bussen Nivea Protect & Care scheerschuim.
Het bleef vanuit hun kant vervolgens een paar dagen stil, tot ik om 21.00 uur op de avond van 6 mei een mailbericht kreeg met de tekst (ik gebruik nu even mijn eigen woorden): “We hebben de scheerschuim niet; het duurt allemaal langer”).
Dit, terwijl het hier niet eens gaat om een of ander exotisch scheerschuim: Nivea scheerschuim Protect & Care. Gewoon een A-merk, dus.
Albert Heijn heeft het in zijn schappen en Jumbo heeft het in zijn schappen; Etos heeft het in zijn schappen en Kruidvat heeft het in zijn schappen. Alle vier hebben het bovendien op voorraad. Maar Drogix heeft het niet…. Wat een afgang! En dát voor een ‘drogist’.

In de mail kun je er vervolgens voor kiezen om niets te doen (dus ook de andere bestelde producten niet te ontvangen) en af te wachten tot de Nivea beschikbaar komt. Dit wordt door de mensen van Drogix ‘geadviseerd’ – logisch, anders moeten ze tweemaal verzendkosten betalen. Wanneer je de bestelling dan wél krijgt? – Dat weten ze ook niet, men ‘verwacht’ dat dit binnen drie dagen gebeurt. Maar die verwachting hadden ze bij de oorspronkelijke bestelling óók.
De optie om de bestelling in haar geheel annuleren wordt niet geboden, dus kiezen wij maar voor het "leveren wat ze dan wél hebben".

Op de site maakt Drogix allerlei voorbehouden voor de levertijd: “Het is drukker dan normaal. Ook bij PostNL”; “Soms moeten we artikelen bestellen bij onze leverancier. Duurt dit langer dan 3 werkdagen, dan […]”. Nou, reken er maar op dat deze vertragingen zich dan ook daadwerkelijk gaan voordoen.
Ik vraag me overigens wel af waarom bedrijven als Bol.com, PetsPlace.nl en ook Koffievoordeel.nl wél de volgende dag kunnen leveren (daar hebben wij in dezelfde periode ook bestellingen geplaatst).
Eén en ander heeft volgens mij meer te maken met gebrekkig voorraadbeheer en rammelende logistiek bij Drogix. Schuif het dan niet af op PostNL en het feit dat de klanten staan te dringen bij je online-kassa.
Ik vermoed dat die ‘drukte-tekst’ er nóg staat als niemand zich de coronatijd meer kan herinneren….

Voorraadbeheer op orde brengen.

Drogix.nl is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Werner Tiedink
Uitvoerige mail ontvangen met daarin uitgelegd hoe het kan dat het soms wel dágen kan duren voordat je je bestelling binnen hebt. Allemaal heel plausibel, maar feit blijft dat mensen die online een bestelling plaatsen niet zien of een artikel überhaupt nog wel op voorraad is of elders besteld dient te worden. Dit is op andere sites beter geregeld; daar kun je soms zelfs zien hoeveel stuks er nog beschikbaar zijn. Ze bieden artikelen aan van andere leveranciers en die bestellen zij op hun beurt ook weer bij deze aanbieders; ze fungeren dus als een soort doorgeefluik. Ik zou er daarom liever voor kiezen om bij 'de bron' te bestellen. De zaak is afgedaan, artikelen worden vandaag (vier dagen na de bestelling) geleverd.

Ook een klacht indienen over Drogix.nl?