Klacht Droomhuis Interieur: Gezien de korte levensduur vind ik dit aanbod te mager.

H.W. Eelkman Rooda

Op 07-08-2015 leverde Droomparken onze gekochte bungalow op. Wij hadden uit hun showroom meubels uitgezocht, die hufterproof zouden zijn en zeker 10 jaar mee zouden gaan. Op 11-02 2019 kregen wij te horen, dat het bankje zo versleten zou zijn, dat het moest worden vervangen. Dat is 3 jaar en 7 maanden later. Dat noem ik niet hufterproof en gaat zeker 10 jaar mee. Men heeft ons een ondeugdelijk product verkocht en dat is volgens de wet verboden.Men doet ons nu een aanbod om E. 392,65 bij te betalen voor een nieuwe tweezitsbank.

Een nieuw tweezitsbankje kost bij IKEA E.180,00. Ik heb aangeboden het prijsverschil te delen en dus E.286,50 bij te betalen. Dit lijkt mij veel redelijker, zeker gezien de uitlatingen van "hufterproof" en "gaat zeker 10 jaar mee" door de verkoopmedewerkers is 2015.

Droomhuis Interieur
    Wij vinden het heel vervelend voor de eigenaar van de recreatiewoning dat deze bank zo relatief snel slijtage is gaan vertonen. Bij intensief gebruik, zoals in dit geval bij een recreatiewoning die regelmatig verhuurd wordt, zal een gebruiksvoorwerp als een bank gaan slijten. We kunnen niet achterhalen wat er precies in 2015 gezegd is, maar onze banken worden zeker geselecteerd om intensief gebruikt te kunnen worden en om jaren mee te kunnen gaan. Nogmaals, wij vinden het heel vervelend voor deze eigenaar dat de bank al binnen 4 jaar vervangen moet worden. Om die reden is een coulanceaanbod gedaan. De verkoopprijs van de aangeboden nieuwe 2-zitsbank is €713,90, uit coulance is deze aangeboden met een fikse korting (45%) voor €392,65. Wij zijn van mening hiermee een passend voorstel te hebben gedaan. Het staat meneer overigens vrij om zelf ergens een nieuw 2-zitsbankje aan te schaffen als hij niet op ons aanbod in wilt gaan en zullen hier dan begrip voor hebben.

H.W. Eelkman Rooda
Er is geen oplossing aangeboden. Ik had een oplossing aangegeven, door het prijsverschil te middelen, doch daar is Droomparken niet op in gegaan. Zij hebben hun poot stijf gehouden.

Ook een klacht indienen over Droomhuis Interieur?