Klacht DRS sloten specialist: Geen garantie na het plaatsen van een nieuw slot terwijl ze dit wel op hun eigen website hebben staa

R.M. Vaessen

Ik heb een nieuw slot laten plaatsen op mijn voordeur. Dit bedrijf geeft hier 5 jaar garantie op. Na 11 dagen ging het slot kapot. (duur Lipsslot) Ik kon het 360 graden rond draaien.
Ik stond buiten gesloten. Het bedrijf geeft aan op zijn eigen website 24/7 bereikbaar te zijn.
Ik het na ruim 3 uur bellen; sms-en en app-en een ander bedrijf moeten inschakelen. Ik was buitengesloten en kon met geen mogelijkheid mijn eigen huis in. Achteraf hadden zij een bedrijfsuitje en waren het hele weekend niet bereikbaar.
Ook geen antwoordapparaat of noodtelefoon.
Een ander bedrijf heeft het slot eruit moeten boren en een nieuw slot moeten plaatsen. Kosten ruim 600 euro.
Deze schade heb ik geprobeerd te claimen, maar DRS geeft geen gehoor. Ze hebben de nota naar hun verzekering gestuurd, maar ze willen mij geen garantie of schadevergoeding geven.
Ze reageren nergens op. Niet op mails, telefoontjes etc.

Ik zou graag schade vergoeding willen hebben. Ik mag toch verwachten dat ik garantie heb.
Ze zeggen dat ze 5 jaar garantie geven en dat dit ook op de site en offerte staat, maar echter dat weekend hadden ze een bedrijfsuitje en waren het hele weekend niet bereikbaar. Ik heb urenlang gewacht voordat ik genoodzaakt was om een ander bedrijf in te schakelen. Ik heb natuurlijk eerst geprobeerd zodat zij dat konden repareren. Had ik 3 dagen voor de deur moeten blijven staan? Zij nemen de klacht niet serieus. ik mocht mijn bon appen en dit zou naar hun verzekering gestuurd worden. Weken horen we niets en worden aan het lijntje gehouden. Er staat totaal geen schadevergoeding tegenover terwijl wij alle regels netjes hebben gevolgd. Waar blijft de passende oplossing? Passende oplossing door niets van je laten horen? Dat vind ik niet netjes!. Op de dag zelf niet bereikbaar geen back-up en naderhand iedere keer een andere smoes en niets van zich laten horen. Een tegemoet koming heb ik nog niet gehoord en reviews is een medium ter waarschuwing voor nieuwe klanten.

DRS sloten specialist
    Wij vinden het spijtig om te horen dat jullie slot na 11 dagen stuk is gegaan waarschijnlijk door een fabrieksfout. Een slot ofwel cilinder wat 360 graden kan ronddraaien was van binnen al kapot of is kapot gegaan door teveel kracht tijdens het draaien van de sleutel. Wij geven standaard altijd 5 jaar garantie op al ons hang en sluitwerk. Dit staat ook in onze offertes vermeld.

Het betreffende slot is door onze monteur geplaatst en bij garantie dient deze ook door ons gerepareerd te worden. Echter hebben jullie gekozen om het slot te vervangen door een andere slotenmaker waardoor de garantie komt te vervallen. Het is logisch dat wij het probleem moeten kunnen taxeren om een garantie en eventuele vergoeding mogelijk te maken.

Daarnaast vinden wij het heel jammer dat jullie op vrijwel alle review websites van ons bedrijf hebben geklaagd en dat vinden wij een vorm van zwartmakerij. Wij nemen elke klacht heel serieus en staan altijd open voor een passende oplossing maar op deze manier om via meerdere reviews een schadevergoeding te claimen vinden wij niet netjes.

Ook een klacht indienen over DRS sloten specialist?