Klacht Drukzo.nl: Drukzo biedt klanten een dienst die ze niet kunnen waarmaken, maar wel extra voor laten betalen.
Details
Klacht
Drukzo biedt klanten een dienst die ze vervolgens beweren niet te kunnen waarmaken. Namelijk, men kan bij Drukzo kiezen voor een levering binnen 3 à 4 werkdagen in plaats van de standaard 5 à 6.Daarvoor moet je dan extra betalen. Echter, als je voor deze service kiest krijg je vervolgens een bevestiging voor levering na 5 werkdagen (!) Dat is één.
Los van deze faux pas beweert Drukzo bij navraag dat de klant niet betaalt voor een kortere levertijd, maar voor een kortere productietijd. En dat het vervolgens aan de vervoerder ligt (Post.nl) als je je bestelling niet op de afgesproken tijd ontvangt.
Dus betaal je bij Drukzo voor iets wat je als klant niet alleen niet kunt controleren, maar waar je ook nog eens niks mee opschiet. Immers, Drukzo behoudt zich het recht voor het niet nakomen van de levertijd in de schoenen van de vervoerder te schuiven.
Zo is de cirkel rond: De klant is euro’s armer en Drukzo euro’s rijker zonder dat daar iets tegenover hoeft te staan. Deze praktijken van Drukzo schuren tegen iets aan wat ik op zijn minst misleiding noem.
Gewenste oplossing
De dienst waarvoor wordt betaald leveren en bij in gebreke blijven het extra betaalde geld terug storten.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.