Klacht DSL B.V.: Dubbele berekening van de tarief voor de dienst

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 494311
Gebruiker
Mathias Prokop
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Op woensdag, 4.1 2020 hebben twee medewerkers van DSL een waterlekkage aan onze CV installatie in Hilversum verholpen. Een kostenraming wilden ze vooraf niet geven. Het was uiteindelijk een ondichte plek bij en radiator in en schuur in ons tuin. Dit duurde 2 uur een vergde maar zeer beperkte materiaal kosten (2 dopjes om de radiator van het systeem te halen). De factuur werd door een medewerker van DSL ter plekke gesteld en ik werd ertoe gepusht het bedrag van 647,35 Euro meteen naar hun rekening over te maken.

Bij nader kijken viel me op dat het tarief van 235,- Euro (ex BTW) voor het repareren van en CV lekkage 2x gerekend werd. Dit lijkt me onjuist en buitengewoon onredelijk. De uurtarief van een van de medewerkers komt dan namelijk neer op meer dan 142,- incl. BTW. Ook de voorrij tarief was met 65,- (ex BTW) hoog. Ik ben daarom op zoek gegaan naar vergelijkbare klussen. Hieruit kwam na voren deze bedragen meer dan 2x zo hoog zijn als de uurtarief die bijvoorbeeld Centraalbeheer voor deze klussen rekkend.

Gewenste oplossing

Ik wil graag dat er een reel bedrag in rekening gebracht worden (1/2 van wat ik nu betaalde) en het verschil terug overgemaakt gaat worden op mijn rekening.
Verder wil ik dat dit onredelijk gedrag niet ook andere klanten overkomt. Dus klacht indienen bij een toezichthouder als dit mogelijk is.
Geboden oplossing
Geen oplossing, klacht geïgnoreerd
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat DSL B.V. hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over DSL B.V.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen