Klacht DSW: basisverzekering GLI wordt niet vergoedt

Rianne

Begin januari ben ik naar de huisarts geweest voor mijn overgewicht. Samen met de huisarts besproken welke opties er waren en hierbij kwam ook de wat nieuwere en goed onderbouwde Geïntegreerde Leefstijl Interventie (GLI) ter sprake. Dit leek mij wel wat en daarom heeft mijn huisarts een verwijzing gegeven voor GLI. Aan de hand hiervan ben ik opzoek gegaan naar een Leefstijlcoach en hierbij kwam ik tot de conclusie dat op het moment er nog geen erkend (door DSW) waren. Ik ben na een info avond geweest waar 3 Leefstijlcoaches zich hebben voorgesteld. Hierdoor wist ik dat deze mensen rondom mijn stad werkzaam waren en heb ik DSW gebeld waarom ze niet met deze coaches een contract hadden afgesloten. Het bleek dat DSW een extra eis stelde en dat was dat ze een BIG registratie moesten hebben. Helaas hebben deze coaches het niet. Daarop heb ik gevraagd aan DSW bij welke coaches ik wel terecht kon. Hierop kreeg ik het antwoord dat ze mij niets konden bieden en dat ik moest afwachten. Na heel veel bellen, ben ik 4 maanden later nog geen steek verder. DSW wil niet betalen en weigert ook maar te kijken naar de mogelijkheden. De telefoniste hebben het nog steeds over dat contracten moeten worden gesloten, maar geven ook aan dat ze niets beloven en dat ik niet terugwerkende kracht mijn geld kan terugkrijgen.

Ik wil dat ze 1 van de 3 coaches, die op dit moment werkzaam zijn in mijn stad volledig vergoeden en anders met een andere oplossing komen, zodat ik gewoon de GLI alsnog kan volgen.

Wij vinden dat DSW hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over DSW?