Klacht Dutch Pharma: Opzeggen van producten in verband met wijziging finaciele positie

Ineke

Omdat mijn gezinssituatie gewijzigd was en daardoor ook mijn inkomsten heb ik gevraagd de zendingen stop te zetten. Ik heb een IOAW uitkering alleenstaande met daarnaast huur en zorgtoeslag. Tot de overstap om alle lopende kosten te kunnen opvangen heb ik dus Dutch Farma geschrapt omdat dit product de vitamines en niet een eerste levensbehoefte is tenzij men niet gezond eet. Dutch Farma daarentegen vind dat ik me aan de regels van hun wurgcontract moet houden. het Nederlandse systeem vind dat mensen zichzelf niet onnodig in een onhoudbare financiële situatie mag brengen want met een aanvraag schuldsanering zou men het contract dus wel intrekken. Dus ik moet van Dutch Farma mezelf eerst stevig in de problemen brengen inplaats van op tijd aan te geven zoals nu "STOP" dat telt voor hen niet. Ze zijn doorgegaan met zendingen sturen. De hele correspondentie die is door blijven lopen. Op de vraag of er dan een bodemafspraak zonder kosten gemaakt kon worden hebben ze ook geen oren naar.

Ik vind dat ik in mijn aangegeven situatie niet eerst gedwongen moet worden om met een briefje een bewijs dat ik in een schuldsanering zou moeten zitten wil men het contract terug trekken. Ik heb het tijdig aangegeven zodat ik mijn lopende verplichtingen en lasten kan betalen. De producten van Dutch Farma zijn voor mij geen eerste levensbehoefte zoals de Nederlandse wetgeving zegt. Dus is het in een financieel gewijzigde positie een schrappost wat ik dus ook gedaan heb. Ik wil vanwege de aangegeven gewijzigde gezinssituatie en daarmee gepaard gaande gewijzigde financiële situatie van de plicht van het afnemen en betaling van het ongewenste product af.

Wij vinden dat Dutch Pharma hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ineke

Ook een klacht indienen over Dutch Pharma?