Klacht Dutch Pharma: Opzeggen van producten in verband met wijziging finaciele positie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 141295
Gebruiker
Ineke
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Omdat mijn gezinssituatie gewijzigd was en daardoor ook mijn inkomsten heb ik gevraagd de zendingen stop te zetten. Ik heb een IOAW uitkering alleenstaande met daarnaast huur en zorgtoeslag. Tot de overstap om alle lopende kosten te kunnen opvangen heb ik dus Dutch Farma geschrapt omdat dit product de vitamines en niet een eerste levensbehoefte is tenzij men niet gezond eet. Dutch Farma daarentegen vind dat ik me aan de regels van hun wurgcontract moet houden. het Nederlandse systeem vind dat mensen zichzelf niet onnodig in een onhoudbare financiële situatie mag brengen want met een aanvraag schuldsanering zou men het contract dus wel intrekken. Dus ik moet van Dutch Farma mezelf eerst stevig in de problemen brengen inplaats van op tijd aan te geven zoals nu "STOP" dat telt voor hen niet. Ze zijn doorgegaan met zendingen sturen. De hele correspondentie die is door blijven lopen. Op de vraag of er dan een bodemafspraak zonder kosten gemaakt kon worden hebben ze ook geen oren naar.

De oplossing

Ik vind dat ik in mijn aangegeven situatie niet eerst gedwongen moet worden om met een briefje een bewijs dat ik in een schuldsanering zou moeten zitten wil men het contract terug trekken. Ik heb het tijdig aangegeven zodat ik mijn lopende verplichtingen en lasten kan betalen. De producten van Dutch Farma zijn voor mij geen eerste levensbehoefte zoals de Nederlandse wetgeving zegt. Dus is het in een financieel gewijzigde positie een schrappost wat ik dus ook gedaan heb. Ik wil vanwege de aangegeven gewijzigde gezinssituatie en daarmee gepaard gaande gewijzigde financiële situatie van de plicht van het afnemen en betaling van het ongewenste product af.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Dutch Pharma hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ineke
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Dutch Pharma?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen