Opgelost door Dynabyte (Faillissement): Geld betaald voor niet geleverd artikel wordt niet teruggestort.

R van Nikkelen Kuijper

Op 11 juni 2012 via Dynabyte.nl een artikel besteld en betaald (111,99 betaald via Ideal).

Op 20 juni mijn bestelling met ordernummer 100079971 gecheckt, tot mijn verbazing zie ik de vermelding “betaling mislukt” bij mijn bestelling staan. Dit terwijl ik zoals gebruikelijk via Ideal heb betaald en het geld direct van mijn ING bankrekening is afgeschreven.

Op 20 juni vervolgens telefonische navraag gedaan op 0900 - 5015 046 (20 cpm). Volgens de medewerker zou iets fout zijn gegaan op de computer en het bedrag zou op 20-06 zijn teruggeboekt naar mijn bankrekening.
Die betaling is in elk geval WEL mislukt, er is tot op heden (5 augustus) niets bijgeschreven op mijn ING rekening.
Dit (vruchteloze) gesprek kosste mij behalve mijn tijd ook nog tenminste 1 euro, wel heel vreemd dat je moet betalen om op een probleem bij een leverancier te reageren!

Op 22 juni maar eens een mail gestuurd met een beschrijving van het probleem en aangehecht een screenprint van het bankafschrift van ING. Hierop geen antwoord ontvangen.

Op 29 juni dezelfde mail nog maar eens gestuurd.

Op 3 juli dit antwoord ontvangen van Dynabyte:
“Helaas moet ik u mededelen dat uw order 100079971 is geannuleerd in het systeem.
Het product is een uitlopend product hetgeen betekent dat het niet meer op voorraad is in het centrale magazijn en dat het ook niet meer binnenkomt.
Het geld dat u betaald heeft zal naar verwachting binnen vijf tot tien werkdagen teruggestort zijn op uw rekening.”

Op 26 juli is er nog steeds geen geld teruggestort, dus nog maar eens een mailtje gestuurd:
“Beste Dynabyte,
In reactie op uw antwoordmail van 3 juli 2012 (aangehecht) op mijn klachtenmail van 19 juni 2012 (ook aangehecht) moet ik u helaas mededelen dat het geld dat ik op 11-06-2012 betaald heb (€ 111,91) nog steeds niet is teruggestort op mijn rekening.
Ik vind dat ik nu wel lang genoeg gewacht heb en verzoek U dit nu zo snel mogelijk in orde te maken.
Ik verzoek u bij deze zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 1 week een bedrag van 111,92 + 15,00 = 126,92 over te maken op mijn ING bankrekening 711047.
Geeft u hieraan geen gehoor dan zie ik mij genoodzaakt andere stappen te ondernemen en zal ik de klacht aanmelden bij de klachtenprocedure van de consumentenbond.”

Geld zsm terugstorten. Mijn bestelling en betaling waren in 3 minuten geregeld, maar nu zit ik al 6 weken te wachten op uw restitutie! Voor de tijd en moeite die dit mij gekost heeft breng ik u 15,00 administratiekosten in rekening. Ik verzoek u bij deze zo spoedig mogelijk een bedrag van 111,92 + 15,00 = 126,92 over te maken op mijn ING bankrekening 711047.

Dynabyte
    Geachte heer/mevrouw van Nikkelen Kuijper,Ik heb zojuist navraag gedaan bij onze financiële afdeling, door een invoerfout in ons terugbetaalsysteem is de creditering niet verlopen zoals u van ons mag verwachten. Graag wil ik u vragen contact op te nemen met activecare@basgroup.nl t.a.v. Randy Verschuren voor de verdere afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,Randy Verschuren
    Dynabyte
    Active Care Team
    R van Nikkelen Kuijper
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...